Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af trådløs router

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har lige skiftet internetudbyder og skal derfor sende min gamle router tilbage til TDC. Den nye jeg har fået er ikke trådløs, så jeg skal investere i en ny til hjemmet. Kunne godt tænke mig nogle forslag.

Jeg har som regel 3 enheder der bruger det trådløse net. En Macbook Pro og en PC der udover alm. internet-surfing også downloader regelmæssigt (altså bruger en del trafik/hastighed) og så en PS3 der bruger forbindelse til online spil eller at streame film og serier via PS3 Media Server.

Min nye forbindelse er 20/2mbit, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge i forhold til behov. Udover stabilitet, optimal hastighed (jeg ved godt, at der er overhead på hastigheder fra udbyderen) og alm. WPA/WPA2 sikkerhed, så tror jeg ikke jeg har krav til routeren.

Jeg har kigget på D-link DIR 655, der er på tilbud hos Elgiganten til 499 - men jeg ved ikke om det vil være overkill?

På forhånd tak! :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:48

Den D-link virker umiddelbart som en fin router - men har ikke selv erfaring med den, så tør ikke sige mere :)

Jeg købte selv en Apple Time Capsule før jul, som både kan bruges som trådløs router og til backup af mine enheder: http://www.apple.com/dk/timecapsule/.

Jeg ved ikke, om det var noget du havde overvejet? Du skriver jo, at du har en MBP. Har du i forvejen en netværksharddisk, så vil du formentligt kunne nøjes med en AirPort Extreme: http://www.apple.com/dk/airportextreme/.

Men de koster jo mere end de 500,- som var udgangspunktet.

Mvh. Dennis

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:08

Simon Mørk Hermansen:
Jeg har kigget på D-link DIR 655, der er på tilbud hos Elgiganten til 499 - men jeg ved ikke om det vil være overkill?
Den har jeg selv brugt i noglet år nu, og har ikke haft et eneste problem med den. Samtidig er den også god fordi den spiller godt sammen med fx andre enheder i huset såsom PS3.

500kr er efter min mening ikke meget for en trådløs router, som samtidig også har mulighed for rigtig mange andre ting.

Så det er en trådløs router jeg vil kunne anbefale dig at købe.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 20:41

Jeg endte med at købe den nævnte D-Link router. Indtil videre er den rigtig god, så det lader til at være et godt valg. Men okay, hvor galt ville det også kunne gå? :)

Og til Dennis: Jeg har flere gange overvejet at købe en Time Capsule, men jeg har bare læst adskillige steder, at størstedelen brænder sammen efter præcis 18 måneder. Så derfor køber jeg den ikke.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)