Jeg er ved at lære i praksis, hvordan man markedsfører sin e-shop online.
Hvad er den bedste måde at gøre det på? Jeg bruger allerede google adwords og har tilføjet butikken linkkataloger. Med hvordan skaffer man sig affiliates? Det handler om at få butikspartner som vil drive butikkerne på deres sider med deres produkter i og tjene på det. Hvad jeg har gjort indtil videre er at sende tilbudse-mails til relevante web-sites, men er det nok? Eller bliver disse mails også betragtet som spam?
tilbuds-emails er ikke alene en dårlig idé, det er direkte ulovligt! Så det bliver du nok nødt til at stoppe med. Men det er fuldt lovligt at sende tilbud på papir med PostDanmark.
AdWords kunne vel også være en idé til at skaffe afilliates - tænk også her på både indholdsrettede kampagner og webstedsmålrettede kampagner.
Jeg synes heller ikke om ideen at sende sales e-mail. Jeg har hørt at en rigtig god måde er at være tilmeldt en affiliate platform, hvor de interesserede selv retter henvendelse hvis de vil have ens banner på deres sider m.m. Så det vil jeg undersøge nærmere.
Tak for de mange link for resten, kunne i hvert fald godt bruge dem :)
Dato: 09-02-2007 15:31:58 Forfatter: Szajwaj Tak for de mange link for resten, kunne i hvert fald godt bruge dem :)
Du kan evt. kigge på www.partner-ads.com Jeg er ikke ubetinget tilfreds med dem, men du kan måske overveje det - især hvis du henvender dig til privatpersoner!
Du kan også kigge på de lidt større udbydere i Danmark, som f.eks.: TradeDoubler, Brand2brand-Notabene, Adpepper, osv.
Her er der tilknyttet mange af de store sites i Danmark, og det vil givetvis gøre det nemmere at få volumen i dit salg. Det kræver dog, at din e-shop er toptunet til salg, da dårligt konverterende annoncer lynhurtigt bliver sorteret fra.
Vi benytter os i stor stil af affiliate aftaler på vores side. Generelt vil jeg sige, at jeg ikke er den store tilhænger af at have små affiliate aftaler med enkelte butikker, da det kræver alt for meget administration. Så meld dig hellere ind i de større større netværk som Partner-Ads, Zanox og TradeDoubler osv. Her vil adminstratorerne for de forskellige sites automatisk blive informeret om de nye affiliates som tilmelder sig. Og hvis din side konverterer godt eller du tilbyder en høj procentsats, så skal du nok blive synlig på de forskellige sites. Men tilbyd en høj procentsats af salg i starten, da affiliate partnerne jo skal skifte en eksisterende velkendt kampagne ud og ikke kender til din konverteringsandel endnu.