Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udvikling af program

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle. jeg har lige et lille spørgsmål.

Jeg sidder midt i en stor krav specifikation til et nyt program der aldrig er set før. Mit problem er at jeg ikke er udvikler på nogen måde, og har planlagt at sende denne opgave til Indien eller lign når jeg har styr på dokumentationen.

Det jeg ville høre var hvordan i starter ud med de første skridt i udviklingen af et program?

Jeg kunne forestille mig at det ville være noget lettere at lave en form for visuel mockup af programmet og så tilføje funktioner til denne, så programmøren har noget at kode efter, men er dette forivrende for ham eller er det en smart måde at komme igang?

Kunne jo være smart at have en nogenlunde komplet mockup før man sender den ud, men hvad gør i?

På forhånd tak

christian

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 03:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er første gang du outsourcer, vil jeg fraråde dig at gøre det.

IT udvikling er komplekst og at tro at man som ikke teknikker og uden erfaring i at styre udviklere oven i købet kan gøre det fra den anden side af jorden er utopi.

Når det så er sagt, så ja, en visuel prototype er bestemt ikke af vejen, men jeg vil også anbefale dig at få en partner der kender lidt til det tekniske.

For at bruge en mælke analogi....

Du bestiller en liter mælk og sender udviklerne et billede at et ARLA mælkekarton, et par dage efter modtager du et super fint mælke karton, der til forveksling ligner det du sendte et billede af. Du undrer dig en smule over vægten da du synes den er tungere end den burde være, den lugter også lidt underligt.

Og det er hele pointen. Du får noget der ligner, men du kan højst sandsynligt ikke bruge det.

Selv store it virksomheder slås dels med kompleksiteten af it projekter, men især også med outsourcing. Så mit råd er som sagt at finde en der kan hjælpe dig med dette, eller alternativt starte MEGET småt og få dyret udviklet en lille bid af gangen.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 09:13

Hej Christian

Jeg gør selv en del i software outsourcing, og vil som rasmus siger også anbefale, at du teamer op med en, som har prøvet det før, hvis det er en engangsforestilling, og du blot har brug for en løsning billigst muligt.

Hvis det er læringen i processen du går efter, så du selv kan få bedre forudsætninger for at udføre det fremadrettet, kan du tage et kig på et værktøj, som kan bruges til at lave et mock-up af dit program, der hedder Cacoo. Det er gratis og rimeligt lige til at gå til. 

Jeg har selv en side, hvor jeg har skrevet lidt om kravspecifikations-processen, den kan du også tage et kig på. http://kravspecifikation.com

Venlig Hilsen

Allan

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:19

Hej Christian

Selvfølgelig er det billigere at få det lavet i Indien... men det er særdeles problamatisk hvis du ikke har arbejdet med det tidligere og jeg kunne frygte at du først vil betale inderne x antal kr og derefter finde ud af at det er for besværligt og tidskrævende for dig og sandsynligvis vil du ikke ende op med det ønskede produkt og derfor i sidste ende alligevel komme til at kaste penge efter en dansk programmør...

Jeg tror ligeså godt at du kan bide i det sure æble og betale en dansk programmør i første omgang.

Jeg kender en god programmør, som jeg vil anbefale dig... han tager ca ½ pris af andre som vi tidligere har benyttet.

Han hedder Johnny - 96 10 15 10 eller js@mira.dk

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 09:40

Jeg vil hoppe med på vognen og sige at styre et sådan projekt på den anden side af jorden. Især uden erfaring kan være ret svært (læs umuligt).

Når det er sagt: Hvis man har erfaring, så kan det sagtens lade sig gøre (medmindre projektet bliver ret stort - så skal man have udviklerne hos sig). Hvis du vil have hjælp til forløbet, så vil jeg meget gerne hjælpe (vurdering af projektets størrelse, den pris du bør tage, teknologi, osv.). Jeg har en bachelor i softwareteknologi, samt jeg har en del erfaring med outsourcing. Du skriver bare, også finder vi ud af noget!
(bare skriv til min private mail: mcoroklo@gmail.com)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 11:20

Tak for alle jeres svar, det er derfor jeg er så glad for amino:-)

Jeg har lige gennemgået kravspecs med en kammerat, og han mener ikke det skulle være et stort projekt at programmere. omkring 40-70 timer var hans vurdering

Det drejer sig i bund og grund om en windows klient der skal kunne snakke med en anden windows klient , ( vil tro det er peer to peer )

Programmet er fuldt ud lovligt selvfølgelig og skal bruges til at dele information med andre brugere.

Jeg kunne nok godt bruge en flink amino der har styr på programmering til at mødes med mig og vurdere hvad der skal til.

Jeg bor i Kbh og hvis der er nogle der er klar på at hjælpe mod et mindre verderlag kunne det selvfølgelig være det optimale. Også for at få testet ideen med andre folk.

christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)