Hejsa alle. jeg har lige et lille spørgsmål. Jeg sidder midt i en stor krav specifikation til et nyt program der aldrig er set før. Mit problem er at jeg ikke er udvikler på nogen måde, og har planlagt at sende denne opgave til Indien eller lign når jeg har styr på dokumentationen. Det jeg ville høre var hvordan i starter ud med de første skridt i udviklingen af et program? Jeg kunne forestille mig at det ville være noget lettere at lave en form for visuel mockup af programmet og så tilføje funktioner til denne, så programmøren har noget at kode efter, men er dette forivrende for ham eller er det en smart måde at komme igang? Kunne jo være smart at have en nogenlunde komplet mockup før man sender den ud, men hvad gør i? På forhånd tak
christian |
Hvis det er første gang du outsourcer, vil jeg fraråde dig at gøre det.
IT udvikling er komplekst og at tro at man som ikke teknikker og uden erfaring i at styre udviklere oven i købet kan gøre det fra den anden side af jorden er utopi.
Når det så er sagt, så ja, en visuel prototype er bestemt ikke af vejen, men jeg vil også anbefale dig at få en partner der kender lidt til det tekniske.
For at bruge en mælke analogi....
Du bestiller en liter mælk og sender udviklerne et billede at et ARLA mælkekarton, et par dage efter modtager du et super fint mælke karton, der til forveksling ligner det du sendte et billede af. Du undrer dig en smule over vægten da du synes den er tungere end den burde være, den lugter også lidt underligt.
Og det er hele pointen. Du får noget der ligner, men du kan højst sandsynligt ikke bruge det.
Selv store it virksomheder slås dels med kompleksiteten af it projekter, men især også med outsourcing. Så mit råd er som sagt at finde en der kan hjælpe dig med dette, eller alternativt starte MEGET småt og få dyret udviklet en lille bid af gangen.