|
|
Din kørsel mellem hjemmet og arbejdspladsen er din egen udgift, så hvis du kører det i firmaets bil bliver du naturligvis beskattet af værdien af fri bil.
Derudover er der sikkert nogle gråzoner omkring kørsel i tysk bil i Danmark.
Debat
|
|
|
Din kørsel mellem hjemmet og arbejdspladsen er din egen udgift, så hvis du kører det i firmaets bil bliver du naturligvis beskattet af værdien af fri bil. Derudover er der sikkert nogle gråzoner omkring kørsel i tysk bil i Danmark. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg fremlægge sagen skriftligt for SKAT og betale (mener det er 300 kroner) for et bindende ligningssvar. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Kan ik lige gennemskue, om dit setup er legalt... Tvivler stærkt på det... Men beskatningen af bil i Tyskland er 1% af bilens nypris. Og det er uanset, om bilen købes som ny eller 10 år gammel... |
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Som Anders korrekt nævner er transporten mellem hjem og arbejdssted ikke erhvervsmæssig, hvorfor der vil ske beskatning for fri bil. Firmabiler, hvor der ikke er betalt dansk registreringsafgift, skal værdiansættes til samme værdi som en tilsvarende firmabil, der er indregistreret i Danmark. Jeg er iøvrigt enig med dig omkring de registreringsafgiftsmæssige synspunkter. /Henrik |