Læste samme artikel imorges, og væmmes også ved at man har smidt så mange penge væk - når man bare kunne have tænkt sig om... Alligevel tror jeg nu, at vi erhvervsfolk tit og ofte er for meget ude med riven efter det offentlige, når de begår fejl, for tænkt bare på alle de fejl vi begår - De når bare aldrig pressens lys. Fordi vores medier er så indsporet på at finde dem som "stæjler fra kassen" |
Ja magt korrumperer... det er der ingen tvivl om, og så er det helt og aldeles ligegyldigt om de er røde eller blå eller brune.
Desværre kan de politikere der er virkeligt visionære og til for befolkningen tælles på få fingre, de er til for sig selv og kun sig selv... Når de er i opposition laver de overbuds politik og når de har magten brænder de oceaner af tid af på udvalg og undersøgelser, så de kan sidde så længe som muligt uden at få noget fra hånden... eller i bedste fald laver de lidt minister rokader så de alle kan få en pension, det er så moderne i de her tider...
Men hvad er løsningen folkens? vi har jo selv valgt den kummerlige forestilling af et folketing vi har siddende.
Jeg har et par bud
1) Direkte demokrati som i Schweiz, men evt. med en stemmepligt på 70/80% af sagerne så folket deltager aktivt.
2) Fjern 75% af pladserne i folketinget og reducer lønnen til 25% uden mulighed for at få minister pensioner. På den måde får vi fat i ildsjælene der virkelig vil noget med samfundet, så kan de for min skyld få en provision for opnåede resultater. Så slipper vi for de levebrøds politikere der intet skaber.
3) Max. 8 år i folketinget for at forhindre rygklappere og
4) Ovenstående gælder også den ineffektive EU butik i Bruxelles og Strassbourg der har travlt med at flytte frem og tilbage uden at skabe andet bureaukrati, forvaltning, administration og rejseudgifter for at berettige egen eksistens.
//