Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er det ikke lovpligtigt at "vise nummer" ved telefonsalg?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja hvorfor er det ikke det?  

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I nogle tilfælde er det rent teknisk ikke muligt.

I andre tilfælde er det ikke praktisk.

Hvis f.eks. der sidder 10 og ringer ud fra samme callcenter, men på forskellige tidspunkter med forskellige opgaver fra samme plads, så kan det godt ske at Sofie sidder mandag formiddag og ringer ud for Firma Z og mandag eftermiddag ringer Søren så ud for Firma X - Hvis så Sofie har ringet forgæves til Bondemand Hansen for at sælge landbrugsprodukter, og Søren så modtager opkaldet om eftermiddagen hvor han sidder og sælger bagemaskiner til bagerier, så giver det hverken Bondemand Hansen, Søren eller Sofie en god oplevelse.

Så i mange tilfælde er det ganske enkelt fordi det typisk ikke er muligt at ringe tilbage til personen, så er det nemmere for personen at ringe igen senere.

En telefonsælger sidder jo heller ikke just på sin flade bagdel og venter på at telefonen ringer, en telefonsælger der ikke snakker i telefon er ren udgift..

Og så er der lidt om det tekniske, hvis man har et stort telefonsystem af en lidt ældre årgang kan man typisk kun vise nummer på hovednummeret, da der næppe er indgående linjer til alle lokalnumre. Og der vil det heller ikke give mening at ringe på hovednummeret til f.eks. et callcenter for at ringe til en af callcenterets kunder.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 15:09

i feks usa og sverige der skal telefonsælgere vise nummer.

og der er så en telefonsvarer med information om vem der har ringet 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 15:12

Anders Christensen:

I nogle tilfælde er det rent teknisk ikke muligt.

I andre tilfælde er det ikke praktisk.

Hvis f.eks. der sidder 10 og ringer ud fra samme callcenter, men på forskellige tidspunkter med forskellige opgaver fra samme plads, så kan det godt ske at Sofie sidder mandag formiddag og ringer ud for Firma Z og mandag eftermiddag ringer Søren så ud for Firma X - Hvis så Sofie har ringet forgæves til Bondemand Hansen for at sælge landbrugsprodukter, og Søren så modtager opkaldet om eftermiddagen hvor han sidder og sælger bagemaskiner til bagerier, så giver det hverken Bondemand Hansen, Søren eller Sofie en god oplevelse.

Så i mange tilfælde er det ganske enkelt fordi det typisk ikke er muligt at ringe tilbage til personen, så er det nemmere for personen at ringe igen senere.

En telefonsælger sidder jo heller ikke just på sin flade bagdel og venter på at telefonen ringer, en telefonsælger der ikke snakker i telefon er ren udgift..

Og så er der lidt om det tekniske, hvis man har et stort telefonsystem af en lidt ældre årgang kan man typisk kun vise nummer på hovednummeret, da der næppe er indgående linjer til alle lokalnumre. Og der vil det heller ikke give mening at ringe på hovednummeret til f.eks. et callcenter for at ringe til en af callcenterets kunder.

Har man et ordentligt callcentersystem så løser tekniken det.

En telefonsælger kan sagten side og ringe samtidigt som denne modtager opkald, når han får et opkald så stopper han selvfølig med at ring ud.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:11

Michael_N1973:

Har man et ordentligt callcentersystem så løser tekniken det.

En telefonsælger kan sagten side og ringe samtidigt som denne modtager opkald, når han får et opkald så stopper han selvfølig med at ring ud.

Nu tror jeg ikke at sælgeren bare smække røret på hvis han sidder og snakker med en kunde, blot fordi der måtte komme et indgående opkald.

Og det løser jo stadigvæk ikke det problem jeg beskrev med at der typisk er flere folk der deler en plads i løbet af en dag, f.eks. ved dag og aftenhold.

Der vil det ganske enkelt ikke fungere at folk kan ringe direkte tilbage til nummeret.

Jeg kan ikke se hvordan du kan løse det problem teknisk, udover at man bruger nye nummerserier pr. kunde man udfører opgaver for.

Men hvad så hvis kunden ringer tilbage efter man ikke længere ringer ud for kunden?

For de fleste vil jeg tro det fungerer fint med at der ringes ud fra skjult nummer, ellers ville man ganske enkelt have lavet det om.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Jeg fornemmer at der ligger noget andet bag dine spørgsmål end blot selve spørgsmålet ?

Jeg har nu et par gange (tror måske det er 5 tråde) som du har startet med cirka samme spørgsmål, blot formuleret på en anden måde og du har ca. fået det samme svar i alle tråde.

Så mit spørgsmål er nu til dig. Hvad er årsagen til, at du blive ved med og stille de samme spørgsmål igen og igen ?

Mvh Kim

P.S. Det er ikke for at være sur, nedladende eller andet, men det virker blot lidt nytteløst og kører i samme rille

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

Godt spørgsmål, Kim.

5 stjerner her fra, for det er Angry irriterende at folk laver flere tråde med samme spørgsmål.

Forresten, der er intet i loven der siger at det er ulovligt.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:48

Fordi teleloven i Danmark siger at teleselvskaberne skal tilbyde hemmelignummer både at det viser nummer når man ringer men at man ikke kan få oplyst nummeret samt samt at både nummer ikke vises og adr kan oplyses.

Der er desværre personer i denne verden som kan finde på at ringe til personer og lave chikane. Derfor disse muligheder.

At telesælger ikke viser nummer kan også være måske fordi de arbejder hjemme fra og derfor ikke ønsker at du ringer til dem udenfor deres arbejdstid.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:13

smil... vi lader da telefonen ligge slukket når vi letter en vis legemsdel fra vores plads -ellers har vi da aldrig fri ;)

Men... til spørgsmålet, skal jeg ikke gøre mig klog på HVORFOR det er lovligt at ringe anonymt som telesælger (fordi ellers ville vi der ikke skjuler det, blive så overbebyrdede med jobs at det tager livet af os?) 

De der ligefrem chikanerer folk, ringer da netop med hemmeligt nummer, så jeg kan ikke helt få den telelov til at hænge sammen!  (og det var så samtig svarret på, at jeg ikke tager tlf opkald uden nummer på. )

mvh jannie

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 22:21

Jeg har arbejdet indenfor telemarketing og jeg har sommetider hørt at folk er negative overfor skjut-nummer,  nogle har løsninger hvor de nægter at modtage opkald fra skjult nummer.

Og det er nok med en telefonsvarer på nummert, man behøver ikke styre opkaldet til en sælger.

Min holdning til det er:

Viser man ikke nummer som telemarketingvirksomhed så er man useriøs

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)