Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis barterhandel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er der mulighed for at prøve det gratis indtil 1/7 :)

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:42
Måske er jeg lidt uvidende, men jeg ser flere problemstillinger i systemet:

Hvis Medlem A stort set kun "køber" varer fra andre medlemmer, men ikke har tilstrækkeligt attraktive tilbud til, at andre medlemmer ønsker at købe Medlem A''s varer, så vil Medlem A jo have modtaget langt flere "gratis" varer end meningen med systemet ?

På samme måde hvis Medlem B har meget attraktive varer som erhverves af adskillige medlemmer, men ikke har de store behov for at erhverve fra andre, så har Medlem B er stort underskud af varer og dermed værdi ?

Er der noget jeg ikke har forstået her ?

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 10:58
Hej Olin,

Der en en begrænsning på den rentefrie kredit (som dog kan øges efter vurdering), så det er ikke muligt at modtage "langt flere" varer som sådan. Derudover er medlemmer ikke tvunget til at sælge i systemet, så hvis et medlem vurderer, at de har et tilstrækkeligt indestående på deres konto, kan de blot vente med at sælge mere indtil de har udnyttet deres indestående.

Håber det gav lidt svar :)

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:50
Hvis det skulle være noget for mig, skal jeg have en mere klar forklaring af, hvordan jeg gør mht. mit regnskab. Gerne i en separat side, og skrevet så det ikke er til at misforstå. Hvad gør man, hvis man f.eks. køber varer, der ikke kan straksafskrives? Hvad sker der, hvis en kunde, der skylder i ibarter går konkurs? Eller hvis ibarter går konkurs eller lukker - så står der en masse folk og skylder hinanden penge; hvordan skal det afregnes?

Og er du sikker på, at den ydelse, du tilbyder, ikke kan sammenlignes med en bank-ydelse, så du skal tjekkes af finansrådet? (o ve, hvis det er en bank skal du stille 5 mio euro i startkapital)

Så lidt beroligende, lettilgængeligt revisorsnak, tak gerne.

med venlig hilsen

Kristian Melchior Echwald

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 14:26
Hej Kristian,

Først og fremmest undskyld det sene svar - jeg havde simpelthen overset dit indlæg. Jeg kan ikke give dig revisorsnak, det må du snakke med din revisor om eller en af de to, der er med i iBarter ;)

Grundreglen er at barterhandel indregnes på samme måde som almindelige handler. Eneste forskel er, at det ikke påvirker kontantbeholdningen men i stedet en barterkonto - dvs. at eksempelvis afskrivning fungerer som normalt. Medlemmer har ikke skyld/tilgodehavende hinanden imellem, men kun til iBarter. Hvis en kunde derfor går konkurs, så påvirker det ikke de andre medlemmer. Hvis iBarter skulle gå hen og stoppe engang i fremtiden, så vil skyld i systemet blive indkrævet kontant med varsel (som hvis man meldte sig ud med skyld), hvilken vil blive brugt til at dække tilgodehavender i systemet - og nej folk skylder ikke hinanden penge, da det hele er afregnet igennem barter. Håber det afklarede lidt :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)