Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad pokker er Affiliate marketing - er jeg bare dum eller træt?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hørte lige Martin Thorborgs interview med Simon Mørch i nat. Hvor han fortæller om sin første million med Affiliate Marketing.

Jeg har godt nok hørt udtrykket før, eller hvad man kan kalde det. Men aldrig rigtigt interesseret mig for det, heller ikke nu faktisk. Men gik på google for at finde ud af hvad den marketings model helt konkret går ud på. Men syntes virkelig ikke jeg har fået et svar på det rigtigt, enten er jeg virkelig træt (efter nogle hårde dage) eller er jeg bare så snot hamrende dum, lige på dette punkt.

Jeg har forstået at Affiliate Marketing, er f.eks. google adsense, og de reklamer man ser på facebook i højre side, nogle steder. Kan det passe?

Nu der nogle der siger at man kan tjene kassen passivt på Affiliate marketing på sin blog, eller hjemmeside. Og så der andre der siger at det er utroligt nemt. Hvordan i alverden kan det være nemt at score kassen i dag? Man må da vel komme ud med sin blog/hjemmeside, som kræver en del arbejde for at tjene noget på det?

Undskyld nogle virkelig dumme spørgsmål.

Kenan :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:33

Affiliate marketing, er vel i bund og grund bare om at skaffe kunder til andre, der så betaler dig for det.

Enten pr. henvisning, pr. salg eller andet.

Til at skaffe disse kunder, har du sandsynligvis enten en hjemmeside/blog, et nyhedsbrev, facebookprofil, eller noget tilsvarende. (med bannere eller tekstlinks, så det kan spores at kunden kommer fra dig)

Alle links i bunden af min signatur, er affiliate links. Hvis der er nogen der signer up til et af disse programmer, eller køber en telefon eller iPad, får jeg lidt for ulejligheden :o)

Om det er utroligt nemt, er så en helt anden sag. For mit vedkommende er det ikke, fordi jeg er ved at lære det hele helt fra bunden. Så det tager tid.

Men for den erfarne, er det sandsynligvis forholdsvist let.

Håber det gav mening.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 20:37

Hej du.

Nej, det er bestemt ikke et dumt spørgsmål.

affialiate marketing er når du modtager penge for at reklamere for andre virksomheder.

Det kan fx være du har en blog, og har 2 bannere kørende på siden. et i toppen og et i siden.

Det ene fx du får klikpris på, og det andet får du % af salg.

Så hvis vi siger at du får 30 øre pr. klik, så hver gang der er nogen der klikker på det, får du 30 øre.

Det andet får du fx 7 %, så hvis der fx bliver solgt en ipad til 6000 får du 420 kr.

Der er også en tredje ting, noget der hedder lead. Det er et fast beløb, som du fx får hver gang en forbruger har klikket på dit banner og så fx har købt et telefon abb. el. hvis du fx bliver partner hos et affiliate bureau.

mvh Tobias.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:41

igang:

Affiliate marketing, er vel i bund og grund bare om at skaffe kunder til andre, der så betaler dig for det.

Enten pr. henvisning, pr. salg eller andet.

Til at skaffe disse kunder, har du sandsynligvis enten en hjemmeside/blog, et nyhedsbrev, facebookprofil, eller noget tilsvarende.

Alle links i bunden af min signatur, er affiliate links. Hvis der er nogen der signer up til et af disse programmer, eller køber en telefon eller iPad, får jeg lidt for ulejligheden :o)

Om det er utroligt nemt, er så en helt anden sag. For mit vedkommende er det ikke, fordi jeg er ved at lære det hele helt fra bunden. Så det tager tid.

Men for den erfarne, er det sandsynligvis forholdsvist let.

Håber det gav mening.

Ja jeg tænkte nok det var noget i stil med det. Hvis jeg trykker på dit link og signer ind, hvordan ved de så den kommer fra dig? er der et program som fortæller det, ligesom f.eks. en kode eller brugernavn som man skal skrive nogle steder?

Det kræver jo lidt arbejde, at få noget trafik og folk til at klikke på de forskellige reklamer. Så nemt kan det da ikke altid være? :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:43

Sjoegaard:

Hej du.

Nej, det er bestemt ikke et dumt spørgsmål.

affialiate marketing er når du modtager penge for at reklamere for andre virksomheder.

Det kan fx være du har en blog, og har 2 bannere kørende på siden. et i toppen og et i siden.

Det ene fx du får klikpris på, og det andet får du % af salg.

Så hvis vi siger at du får 30 øre pr. klik, så hver gang der er nogen der klikker på det, får du 30 øre.

Det andet får du fx 7 %, så hvis der fx bliver solgt en ipad til 6000 får du 420 kr.

Der er også en tredje ting, noget der hedder lead. Det er et fast beløb, som du fx får hver gang en forbruger har klikket på dit banner og så fx har købt et telefon abb. el. hvis du fx bliver partner hos et affiliate bureau.

mvh Tobias.

Ah de tre metoder har jeg faktisk læst om - så har jeg forstået konceptet rigtigt :) findes affiliate marketing også offline egenligt? og hvad kunne det være?

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 20:44

Du får en kode som du skal sætte ind på siden.. dette er en html-kode, som så vil resultere i et banner på din side..

alt dette foregår gennem et affiliate bureau..

Men ja, det kræver arbejde at få trafik til siden, og få folk til at klikke på reklamerne, så helt nemt er det ikke.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:48

Sjoegaard:

Du får en kode som du skal sætte ind på siden.. dette er en html-kode, som så vil resultere i et banner på din side..

alt dette foregår gennem et affiliate bureau..

Men ja, det kræver arbejde at få trafik til siden, og få folk til at klikke på reklamerne, så helt nemt er det ikke.

Mvh Tobias.

nå okai :)

Ja det jo det, så helt passivt, kan det nu heller ikke være? :)

Kenan

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 20:50

Nej, men når så siden er sat op, og du får masser af trafik er det rimelig passivt. men selvfølgelig er det ikke hundrede procent passivt.

Mvh Tobias.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:50

Jeg har "leget" lidt med linkene, for at dækker over at de (to første) faktisk ser såadn ud:

www.awempire.com/adult-affiliate-program/webmaster-benefits/?referral_rs=livegirltv

http://click.payserve.com/ct?id=44474&bn=385

Ud af det, kan selskaberne se, at det er mig brugerne kommer fra, og mig der skal have et eller andet for et evt. salg. Den øverste registrere på brugernavn, og den anden på mit refferencenummer.

Ofte bliver der lagt en cookie og en ip logging, så jeg får penge hvis der sker en handel indenfor eks. 30 dage. Forudsat at kunden ikke er forbi en af mine "konkurrenter" først.

Og så har jeg en statistikside, hvor jeg kan se hvor mange der har klikke på mine links, hvor mange der har signet op eller købt, og selvfølgelig hvor meget jeg har tjent.

Men ja, det kræver en del arbejde at få trafik. Men jeg har fundet ud af at det er væsenligt lettere at få brugbar trafik til sexsider, end til eks. my-phone.dk

Men det at få trafikken er ikke det sværeste. Det er at få det konverteret til salg. Der har man så forskellige bannere og det man selv gør på siden, for at få det til at ske. Igen er sexsidernes bannermateriale end del bedre konverterende, end eks. Telia's :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:51

Kenan Corbo:
Ah de tre metoder har jeg faktisk læst om - så har jeg forstået konceptet rigtigt :) findes affiliate marketing også offline egenligt? og hvad kunne det være?

Net-1 (mener jeg), har en kampagne hvor de tilbyder badminton klubber 500 kr pr. kunde de skaffer. Der er blandt andet produceret plakater & labels som alle spillerne kan tage med hjem. Så det der med at give en provision pr. kunde, er ikke noget nyt eller unikt for internettet :-). Det smarte er det i høj grad kan automatiseres, og det på den måde bliver muligt at drive mange forskellige sider.

De har også en online kampagne for selvsamme, som tilbyder hjemmeside ejere et beløb pr. kunde. 

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)