Jeg hørte lige Martin Thorborgs interview med Simon Mørch i nat. Hvor han fortæller om sin første million med Affiliate Marketing. Jeg har godt nok hørt udtrykket før, eller hvad man kan kalde det. Men aldrig rigtigt interesseret mig for det, heller ikke nu faktisk. Men gik på google for at finde ud af hvad den marketings model helt konkret går ud på. Men syntes virkelig ikke jeg har fået et svar på det rigtigt, enten er jeg virkelig træt (efter nogle hårde dage) eller er jeg bare så snot hamrende dum, lige på dette punkt. Jeg har forstået at Affiliate Marketing, er f.eks. google adsense, og de reklamer man ser på facebook i højre side, nogle steder. Kan det passe? Nu der nogle der siger at man kan tjene kassen passivt på Affiliate marketing på sin blog, eller hjemmeside. Og så der andre der siger at det er utroligt nemt. Hvordan i alverden kan det være nemt at score kassen i dag? Man må da vel komme ud med sin blog/hjemmeside, som kræver en del arbejde for at tjene noget på det? Undskyld nogle virkelig dumme spørgsmål.
Kenan :) |
Affiliate marketing, er vel i bund og grund bare om at skaffe kunder til andre, der så betaler dig for det.
Enten pr. henvisning, pr. salg eller andet.
Til at skaffe disse kunder, har du sandsynligvis enten en hjemmeside/blog, et nyhedsbrev, facebookprofil, eller noget tilsvarende. (med bannere eller tekstlinks, så det kan spores at kunden kommer fra dig)
Alle links i bunden af min signatur, er affiliate links. Hvis der er nogen der signer up til et af disse programmer, eller køber en telefon eller iPad, får jeg lidt for ulejligheden :o)
Om det er utroligt nemt, er så en helt anden sag. For mit vedkommende er det ikke, fordi jeg er ved at lære det hele helt fra bunden. Så det tager tid.
Men for den erfarne, er det sandsynligvis forholdsvist let.
Håber det gav mening.