Jeg er begyndt at bruge Tradedoubler lidt mere på mine affiliate sider og fik et salg fra siden Smartguy her idag. Opdager så jeg har lavet et isalg, hvilket man får en del mindre fortjeneste af end almindelig salg.
Er ikke sikker, men tror det er når en gør et køb efterfølgende, altså, hvis nu jeg trykker på et link fra din side men ikke køber noget første gang, men så går ind på siden senere (indenfor en bestemt periode - 30 dage) og foretager et køb...
Et køb i cookieperioden efter et klik giver stadig normal afregning. Et isalg kommer fra en bruger, som ikke har klikket på et link, men har fået vist et ibanner på din hjemmeside. Det giver typisk halv afregning.
Men er den cockie så også der i 30 dage eller skal folk købe med det samme ved isalg?
/Martin Dyrhøj
De kan jo af gode grunde ikke købe i samme session, da de ikke klikker på banneret. Jeg ved dog ikke om cokkietiden er den samme, men det må man gå ud fra, hvis ikke andet er nævnt.
Simon har fulstændig ret. Når der genereres et isalg er den et 'ikke direkte salg' feks. genereret via en cookie.
Det er korrekt at det også kan forekomme, hvis man har set et banner (cookie) og efterfølgende handler hos mediet.
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.