Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæmpemalerier snart til salg på bigart.dk

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
... og Morten??? - Hvad laver du oppe allerede kl. 7.57?

Well Sue

Du har fået mange pæne kommentarer, så for at du ikke skal svømme helt hen i selvophøjelse, har jeg lige et lille "øf".

Når du går i gang med bigart.dk, skal du sørge for noget blødere lys, når du fotograferer dine billeder. Flere af billederne giver genskin af blitzen - og endda af en forholdsvis lille blitz, der kun lyser lidt af billedet op. Det er lidt synd, for det giver et forkert indtryk af billedet.''

Sæt i stedet dit kamera på stativ og lav en belysning, der giver indtryk af billedets struktur. En dyr løsning er en rigtig fotolampe. En billigere løsning er en "murersol" med et hvidt lagen foran. Du placerer din lampe lidt højere end øjenhøjde (i forhold til billedet) og i en vinkel på 60-75 grader fra den ene side. - og så vælger du et kamera, der kan "bære" opgaven.

big held og lykke

mvh Hans

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:21
LOL, ja når jeg nu for en gangs skyld var gået tidligt i seng, så var der jo basis for at komme tidligt op. Desuden er der store stakke på skrivebordet som jeg skal have mig arbejdet igennem - det er jo ikke os alle der bare køber nogen til at håndtere det administrative...  ;-)

mht. billederne har Hans fuldstændig ret - men bruger du den billige løsning med murerlampen, så sørg for lidt afstand til lagenet. Ellers risikere du en mindre ildebrand...

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 09:53
Hej igen alle.

Og JA Hans... DU HAR RET!!!!

Jeg er fuldt ud godt klar over mit problem... og det er faktisk enormt pinligt.... for normalt er jeg ret perfektionistisk når jeg fotograferer. Mit problem er bare at jeg ALTID maler om natten... så når jeg har sat min signatur, monteret rammen osv. så tager jeg altid et billede med det samme. Mange af billederne på siden er gamle... mange år gamle og blev taget med et lille kamera til eget brug...absolut ikke i udstillingsøjemed, så kvaliteten er ringe.Jeg havde en slave flash jeg brugte en periode... men den brændte sammen under en fotosession... så en ny slaveflash og noget ekstra belysning + et par paraplyer etc. står øverst på min ønskeliste lige nu, for så kan jeg komme igang med at tage gode billeder af malerierne.

du skal dog have tak for kommentaren, det er altid rart at få feedback og gode råd med på vejen.

Men en anden faktor der har spillet ind er også at malerierne ikke har været hjemme i over 2 måneder nu grundet udstilling... så når de igen kommer hjem, så lover jeg at lave nye foto''s. Og når det så er sagt - så kan mit kamera absolut bære opgaven :) det er mig der har været doven! ;-) eller også har jeg bare lige haft behov for at få lidt søvn mellem opgaverne

Jeg takker for jeres råd, lover at "stramme ballerne" og glæder mig helt vildt  over at du, Morten Hansen, synes det er de bedste der hænger tilbage hahahaha.....

;-)  Sue

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:33
Dato: 06-02-2007 09:52:44 Forfatter: sue.dk

Jeg takker for jeres råd, lover at ''stramme ballerne'' og glæder mig helt vildt  over at du, Morten Hansen, synes det er de bedste der hænger tilbage hahahaha.....

Hansen, Larsen, Jensen... whatever.  ;-)

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 19:20
Åhh nej dog - undskylder, my bad!

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 19:23
Hej Sue.

Har siddet og kigget lidt på din side. Jeg er ikke sådan specielt kunstinteresseret, men jeg synes det maleri ud over søerne i København, er vildt flot. Er det noget du stadig har?

Jeg har ledt efter et billede og hænge op på min meget hvide væg, og hvis jeg kunne få fat i det, er der ingen tvivl:-)

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 19:53
Kære Nikolaj.

Det glæder mig at du dog trods din manglende kunstinteresse, er faldet for ét af mine værker... det tager jeg ski da som noget af en kompliment ;-)

Desværre er både "City Lights I" og "City Lights II" solgt... men jeg er igang med "City Lights 3" som måler 80x100 cm. inkl. sølvgrå svæveramme. Alle "City Lights" koster 5000,- men nu da jeg har skrevet at jeg giver Aminoer 20% gælder dette jo for dig, hvis du er den der lægger billet ind på det først. Jeg har endnu ikke nået at udstille et af disse i serien - men du kan da kigge forbi hjemmesiden om en uges tid eller to.... så skulle det være færdigt.

Giv lyd :)

Kærligst Sue

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 19:58
Det er simpelthen så superfedt, synes jeg:-)

Jeg vil helt sikkert tænke over det, selvom 4000,- er meget for en studerende. Kan det mon trækkes fra?:-)

Jeg tjekker siden løbene.

Lad mige foreslå at City Lights III bliver i megaformat, det må være fedt:-)

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 20:10
Takker mange gange.. jamen altså - jeg var også en smule ked af det da jeg solgte nr. 1 i serien... det pyntede så flot på min hvide væg i stuen... :)

Nej desværre... Det er først "City Lights 4" der bliver i megaformat 1 x 2,5 meter.... kan ikke vente, men først skal jeg have arbejdet mig gennem mine planer :)))) Har faktisk lige købt lærredet ind til det idag.

Ja selv 4000,- er  meget for en studerende - det forstår jeg så udemærket. Men hvis du virkelig gerne vil have det finder du sikkert en løsning... ;-)

Kærligst Sue

P.s.

Ja hvis du er virksomhedsregistreret.... så kan det så afgjort trækkes fra.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:03
Hej Sue,

Jeg må altså istemme de øvrige: Det er supergodt arbejde og det er helt klart at jeg på et tidspunkt skal have dine billeder hængende. Jeg er også specielt vild med "City Lights" (og glæder mig meget til at se den næste i serien), men også billeder som "Shadow Walkers" fanger min opmærksomhed.
Side 2 ud af 3 (27 indlæg)