... og Morten??? - Hvad laver du oppe allerede kl. 7.57? Well Sue Du har fået mange pæne kommentarer, så for at du ikke skal svømme helt hen i selvophøjelse, har jeg lige et lille "øf". Når du går i gang med bigart.dk, skal du sørge for noget blødere lys, når du fotograferer dine billeder. Flere af billederne giver genskin af blitzen - og endda af en forholdsvis lille blitz, der kun lyser lidt af billedet op. Det er lidt synd, for det giver et forkert indtryk af billedet.'' Sæt i stedet dit kamera på stativ og lav en belysning, der giver indtryk af billedets struktur. En dyr løsning er en rigtig fotolampe. En billigere løsning er en "murersol" med et hvidt lagen foran. Du placerer din lampe lidt højere end øjenhøjde (i forhold til billedet) og i en vinkel på 60-75 grader fra den ene side. - og så vælger du et kamera, der kan "bære" opgaven. big held og lykke mvh Hans |
LOL, ja når jeg nu for en gangs skyld var gået tidligt i seng, så var der jo basis for at komme tidligt op. Desuden er der store stakke på skrivebordet som jeg skal have mig arbejdet igennem - det er jo ikke os alle der bare køber nogen til at håndtere det administrative... ;-)
mht. billederne har Hans fuldstændig ret - men bruger du den billige løsning med murerlampen, så sørg for lidt afstand til lagenet. Ellers risikere du en mindre ildebrand...