Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import - Told, importmoms mm.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

 

Jeg står i den situation, at jeg skal have importeret 100 usb sticks fra Kina. Disse er ganske almindelige usb sticks indeni, dog er der silikone udenom. De vejer ca. 18 gram pr. stk.

Mit spørgsmål går på:

Hvad med sådan noget som told og importmoms?

Jeg har ledt længe på nettet, syntes dog det er forvirrende. Har bl.a. kigget på: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823700&vId=0

Men jeg skal vel ikke betale importmoms, når jeg importerer som virksomhed? Skal jeg?

Og hvordan finder jeg ud af hvad jeg præcis skal betale i told?

PS.: Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Sådan noget som forsikring er selvfølgelig vigtig, men er der noget specielt omkring forsikring jeg skal have tjek på?

 

På forhånd tak!

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt erhvervsmæssig import fra lande uden for EU pålægges import moms.

 

Der pålægges endvidere told af den deklarerede værdi plus fragt.

 

Og Fragtfirmaet pålægger også gerne et gebyr for at udført en import blanket til SKAT.

 

Du kan ringe til SKAT og oplyse hvad du vil importere og de kan så give dig en sats... Mener også der findes et opslagsværk på SKATs hjemmeside, men jeg ringer når jeg selv skal importere...

ALLE udgifterne kan indføres som en udgift i dit regnskab... Både told, moms og gebyr :)

Mvh

Martin

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Brandt:
Alt erhvervsmæssig import fra lande uden for EU pålægges import moms.

Ok, så importmoms betales bare ved årets udgang, når man laver momsregnskab? Eller hvordan fungerer det helt præcis?

Jeg har bare fået en pris af min leverandør i Kina, og er der noget andet jeg skal betale til leverandøren? Har hørt et eller andet VAT?

Martin Brandt:
Og Fragtfirmaet pålægger også gerne et gebyr for at udført en import blanket til SKAT.

Min leverandør skrev prisen til mig på fragt, som bliver håndteret af DHL, ved i om der er noget afgift der?

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Brandt:
ALLE udgifterne kan indføres som en udgift i dit regnskab... Både told, moms og gebyr

Faktisk kan du fratrække importmomsen som købsmoms, så den går i nul.

Hvis du ikke er importørregistreret ved Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, vil transportøren opkræve dig told og importmoms inden varerne udleveres.

Hvis du er importørregistreret, skal varerne fortoldes i dit navn og du skal selv afregne told og importmoms til SKAT. Importmomsen angiver du på momsangivelsen (moms af varekøb mv. i udlandet) og fratrækker den under købsmomsen.

Et kvalificeret gæt (som du bør få bekræftet hos SKAT !!!!!) er, at sticksene henhører under position 8523.51.10 00  med en tarifmæssig told på 0%. Men sælg nu ikke skindet før bjørnen er skudt - det er 20 år siden, jeg lærte at tarifere, så det er med alle forbehold.

Vh
Lars

 

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så nu forstår jeg det på denne måde:

Jeg er ikke importørregistreret

Og ud fra hvad du skriver, så er der told på 0% (som jeg dog lige skal have bekræftet), og ellers er der bare importmoms.

Og som jeg forstår det, så skal jeg ikke gøre noget ved Toldogskat, det gør transportøren? Så det jeg skal betale er: Købsprisen, importmoms (til transportøren??) og fragt? Ingen told?

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Hedegaard:

Og som jeg forstår det, så skal jeg ikke gøre noget ved Toldogskat, det gør transportøren? Så det jeg skal betale er: Købsprisen, importmoms (til transportøren??) og fragt? Ingen told?

Jepper  - husk dog på, som der også er skrevet om andre steder at der kommer et fortoldningsgebyr oveni og at få en pris på dette inden varerne kommer. Du sidder jo umanerligt meget i saksen, hvis du bare får tingene tilsendt, for så kan transportøren jo næsten forlange "hvad som helst" for at fortolde varerne og udlevere dem til dig.

Tag en snak med SKAT om toldpositionen og derefter med transportøren, så burde det glide om sild i olie.

Vh
Lars

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok super.

Men nu er det den kinesiske leverandør, som har givet mig en pris på fragt fra dem til Danmark med DHL, så jeg skal ikke selv stå for fragt, men derfor skal jeg alligevel snakke med transportøren?

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Hedegaard:

Jeg er ikke importørregistreret

Du SKAL importørregistreres før du kan importere lovligt.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er registreret som importør, og får langt de fleste varer tilsendt med DHL. I samme øjeblik du er registreret som importør (uden for eu), bliver told og skat automatisk kontaktet når der kommer en pakke til dig - hvis dit CVR nummer er påført

Afhængig af dine aftaler med Told & Skat (kredit grænser) bliver dine varer sendt videre til dig enten lynhurtigt (hvis du har kredit) ellers vil faktura informationer bliver manualt sendt til Told & Skat som så skal frigive pakken inden levering til dig.

Jeg har endnu første gang til gode at kontakt et fragt firma inden forsendelsen er sendt. Hvis du som privat importerer dine sticks vil DHL åbne din pakke, kontakte told & skat (finde told tarif), pålægge et ekspeditionsgebyr på ca. 200 kroner, og ligge moms ovenpå det hele, som du skal skal betale ved modtagelsen. <-- Sådan virkede det for 3 år siden da jeg første gang modtog en pakke fra Asien uden importør tilladelse.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)