Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasumarum

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag opdaget at mit regnskabsprogram Summasumarum ligger moms oveni bogførtebeløb der allerede er incl moms! Jeg importere en .csv fil fra min netbank og bogfører så efterfølgende om det er køb eller salg. Er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre for at programmet ikke selv ligger moms på igen??

Hilsen Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 18:18

det  med  at  den  tillægger  moms   tror  jeg  skyldes  at  du  vælger  konti  der  er  momsbærende   f.eks.   konto  1000  for  salg   eller  2100   eller  2200   for  køb???

er  vi  ude  i  noget  der  lyder som rigtigt????

otto  b petersen   www.summasupport.dk

Tilmeldt 28. Jan 09
Skrevet kl. 18:23

Ja, kontiene er momsbærende. Jeg havde dog den forventning at de skulle være det for at beregne afgiften! Men det er måske ikke tilfældet?

De beløb der kommer fra .csv filen er allerede incl. moms... ved programmet selv at der skal afregnes en afgift hvis kontoen ikke er momsbærende?

Hilsen Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 21:51

i og med  at  beløbet  på  en  linie  er  incl  moms   så  er  det  jo  fordi  det stammer  fra  en   oprettet   faktura   salgs-  eller  købs-     og  så  skal  beløbet   jo  dirigeres  hen  på  en   statuskonti   -  thi  jeg  formoder  at  du  så på  et tidligere  tidspkt  har   oprettet  nogle  sådanne

det  er  imidlertid  meget  lettere  hvis   jeg fik  lov  til  at  se   din  konkrete  bogføring  og  så  en   fil  fra  din  bank   hvis  du  villle  give  indseende   enten   ved  at  sende  mig    en  sikkerhedskopi   ++   bankfilen    eller 

at  jeg  fik   adgang   PC  til PC   via  noget  fjernadgangssoftware

hvor lang  erfaring  har  du    på   det  her  program???    enten  etablereret  eller  sidder du  på  en  prøveversion  ???

du  kan  hitte   mig   på  tlf  283 44 283     så  kan  vi  aftale  nærmere

Tilmeldt 28. Jan 09
Skrevet kl. 22:37

Tak for tilbuddet, men nej tak!

Hilsen Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 22:46