Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De sidste ting før endelig møde med banken

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er efterhånden så langt med mit projekt, så det mere eller mindre er startklar, når jeg siger OK til det hele.

Banken har 90% sagt ok, revisor har godkendt, advokat har kigget tingene igennem og ligeledes sagt OK.

Men sys det er svært at blive kloge på dem, og finde en form sikkerhed/tiltro til dem, de får jo penge for det, og syntes ikke dialogen med dem har været som jeg måske selv har kunnet ønske. Men jeg kan jo tage fejl, så vil egntlig gerne høre jer herinde, om "min" plan.

Jeg har baggrund i bilbrancen gennem de sidste 12-14 år, og ønsker selv at kunne disponere min tid, så min egen lille forretning med biler skal være min levevej fremover er mit ønske.

Jeg er kommet frem til at min kapital til start skal udgøre 500.000 dkr. på en kassekredit, og mine områder vil være import af nyere biler fra tyskland, køb/salg af biler her i DK, hjælpe folk med import samt rådgivnng på konsulentbasis i forbindelse med handel af ny/brugt bil.

Jeg har ingen intentioner om et stort flot bilhus, men blot et lille lokale jeg har fundet, hvor jeg har plads til 5-7 biler, samt kontor, det lejemål udgør 4500 incl. moms. Jeg har faste udgifter incl. løn, bil, trialer, forsikring, telefon på ca 40.000 på måned som maks. Bilen f.eks vil hele tiden indgå i mit "varelager" og være til salg.

Jeg har mulighed for at stille sikkerhed for 200-250.000 af beløbet, det kunne min egen bank ikke rigtig bruge til noget mente de ikke(danske bank), det er jeg egentlig ret forundret over, men nu er min plan heller ikke at bruge min egen bank, men sys jeg har fået en fin behandling ved den lokale Jyske Bank, hvem jeg også har et møde med Torsdag.

Hvad er jeres erfaring med at man kan stille sikkerhed for det beløb? Er det noget bankerne ser positivt på, og hvordan foregår det rent praktisk? Det er mine forældre der har mulighed for at stille sikkerhed for beløbet, enten via deres hus, eller via en bankgaranti. Det er ikke noget jeg har haft med inde ved advokaten, da de først lige har informeret mig om at de gerne vil stille sikkerhed for halvdelen af det beløb jeg skal bruge.

Jeg har med garanti glemt noget, men vil tilføjfe lidt hen af vejen.

På forhånd Tak,

MVH

Henrik

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankverden er desværre sådan skruet sammen at de så vidt muligt vil have sikkerhed for hele beløbet der skal lånes. Det kan virke mærkeligt, men som udgangspunkt mener bankerne at de løber en stor nok risiko ved at have pengene ude i en periode, de mener ikke de er en investor i firmaet og derfor vil de sikre sig at hvis tingene går skævt så kan de få dækket alle deres udgifter ind i form af sikkerheder.

Det du betaler i renter for en kassekredit er derfor ikke for at banken tager en risiko i forhold til om din virksomhed lykkes, men derimod at banken i en periode låner dig nogen penge og mens de har de penge ud vil de have betaling for det. Derudover vil de være 100% sikre på at uanset om låneperioden afsluttets til tiden eller før tiden (ved selskabets ophør), så skal de have alle deres penge tilbage igen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)