Halløjsa amino''er! Jeg er i fuld gang med at udvilke en hjemmeside - en form for forbrugerportal. Indtjeningen skal komme via annoncer. Jeg har dog lige følgende spørgsmål, som jeg håber, I vil være mig behjælplige med at svare på. Skal man kontakte div. virksomheder ved opstart, eller skal man vente til, besøgstallet er oppe i et fornuftigt niveau? Sender man direct mails ud til virksomherne og ringer til dem efterfølgende? Skal man selv administrere annoncerne eller skal der være et modul på hjemmesiden, hvor virksomhederne selv kan oprette og redigere indholdet? Er der nogen, der kan komme med prisindikation på følgende: - Annoncørlink - Annonce - Andre? Jeg ved godt, det er lidt svært at sætte priser på, da man skal tage højde for besøgstal, størrelse på annoncerne etc. Men da jeg ikke har erfaring med dette, så ved jeg ikke hvor meget, jeg kan tillade mig at tage for div. anonncer. På forhånd tak. Kenneth Petersen |
Hej Kenneth
Sammenfattende er svaret netop så luftigt, som du selv forudser:
Du må vurdere, hvad markedet kan bære.
Dog har jeg et par supplerende kommentarer.
Dato: 05-02-2007 11:39:19 Forfatter:JackpotSkal man kontakte div. virksomheder ved opstart, eller skal man vente til, besøgstallet er oppe i et fornuftigt niveau?Sender man direct mails ud til virksomherne og ringer til dem efterfølgende?
Du kan have gavn af at få nogle solide partnere på fra starten. De kan være med til at signalere troværdighed for andre. Du kan evt. give dem et par måneder gratis indtil besøgstallet er ordentligt oppe. Når besøgstallet er oppe, vil de så kunne måle værdien af din side (hvor mange klik de får fra dig) og du vil kunne begynde at tage penge for det. Hvis du prissætter for højt på dette tidspunkt, falder annoncørerne fra - hvis du prissætter for lavt, tjener du for lidt.
Du skal absolut ikke sende mails. Det er spam, og det er direkte ulovligt.
Du skal ringe rundt, og hvis du ikke kan forklare dig godt nok i telefonen - hvilket nok er vanskeligt for en ny hjemmeside - skal du forsøge at booke et møde - eller alternativt få lov til at sende noget materiale pr. mail. Det er et vildt marked, du kaster dig ud i, så du skal forvente, at annoncesalget er hårdt arbejde.
Dato: 05-02-2007 11:39:19 Forfatter:JackpotSkal man selv administrere annoncerne eller skal der være et modul på hjemmesiden, hvor virksomhederne selv kan oprette og redigere indholdet?
Det kommer nok lidt an på, hvilke typer annoncører, du går efter. Hvis det handler om her-og-nu-tilbud, skal du absolut lade dem selv administrere det. Hvis det hanlder om mere statiske annoncer, yder du en bedre service ved at klare det selv.
Hvis du i dit system har mulighed for at lade dem administrere det selv, kan du evt. præsentere det som en gratis service: "Hvis du vil være sikker på at dine annoncer kommer på så hurtigt som muligt, kan du få et brugernavn, så du selv kan vedligeholde dine annoncer! - Det koster ikke ekstra!"
God salgslyst.
mvh Hans