Lad mig forklar mit koncept: Jeg køre med kampagner fra mmmedier og andre steder og hvergang en person tilmelder/Køber et produkt for den nogen penge tilbagebetalt. Så du tjener måske 1 kr for at tilmelde dig en konkurrence og 20 kr på at købe et produkt. Jeg udbetaler mine brugere med bankoverførsel check og paypal. Jeg været nede og snakke med skattekontoret 3 gange, og alle 3 gange har jeg fået en anderledes forklaring Første gang: 1 Du skal betale 10%, i skat også skal du faktisk ikke gøre mere.
Anden gang. Du skal selv betale 20% i skat derefter skal dine brugere betale 15%
Sidste gang: Du skal betale 50% i skat :? men alligevel skal du printe alt ud om den person du udbetaler Navn Efternavn Bankkonto Adresse Postnr osv.
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig, og forklar mig hvordan i mener jeg skal betale skat, for det ser ud til at skattekontoret ikke kan finde ud af hvad de skal sige.
Lad mig forklar mit koncept: Jeg køre med kampagner fra mmmedier og andre steder og hvergang en person tilmelder/Køber et produkt for den nogen penge tilbagebetalt. Så du tjener måske 1 kr for at tilmelde dig en konkurrence og 20 kr på at købe et produkt. Jeg udbetaler mine brugere med bankoverførsel check og paypal. Jeg været nede og snakke med skattekontoret 3 gange, og alle 3 gange har jeg fået en anderledes forklaring Første gang: 1 Du skal betale 10%, i skat også skal du faktisk ikke gøre mere.
Anden gang. Du skal selv betale 20% i skat derefter skal dine brugere betale 15%
Sidste gang: Du skal betale 50% i skat :? men alligevel skal du printe alt ud om den person du udbetaler Navn Efternavn Bankkonto Adresse Postnr osv.
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig, og forklar mig hvordan i mener jeg skal betale skat, for det ser ud til at skattekontoret ikke kan finde ud af hvad de skal sige.
Kan du uddybe lidt mere. Det er dig der udbetaler pengene til de pågældende deltagere. Dvs. vi taler ikke om beskatningen af dine indtægter, men om hvorvidt du skal indeholde noget skat i forbindelse med udbetalingen.
De svar du har fået ligner at man de forskellige gange har været i tvivl om hvorvidt det er gevinstafgift eller indeholdelse af royaltyskat der er tale om her.
Nu vil jeg prøve og uddybe mig. Dette er bare et eksempel. Jeg har tjent 10.000kr, ved at folk har købt nogle varer eller tilmeldt sig konkurrencer. Mine brugere til sammen har tjent 5000kr, de tjener pengene ved at tilmelde sig konkurrencer eller køber noget fra en af mine sponsore. Pengene udbetaler jeg med paypal, bankoverførsel eller check. Jeg fik at vide på skattekontoret at alt hvad jeg udbetalte over 200kr, skulle jeg betale 15% i skat af. Derudover fik jeg at vide, at det resterende beløb jeg tjente, skulle jeg svare almindelig skat af.
Nogen brugere vælger at få udbetalt 10kr mens andre optil 500kr, det er meget forskelligt. Så har jeg 5.000kr tilbage, men nogen af pengene bruger jeg til at vedligeholde siden, og reklame. Så har jeg til sidst 2.000kr til mig selv.
Okey så er jeg med men problemstillingen med hvordan den skal tackles er for mig at se ikke helt klar.
De 15% du har fået oplyst kan både være en royaltyskat eller en gevinstafgift, men royaltyskat kan det ikke være.
Hvis der er tale om en konkurrence her i landet, og alle kan deltage/vinde vil jeg mene at den er omfattet af lov om afgift af lotterigevinst m.v. Her er der en afgiftsfri bundgrænse på 200 kr. og svares 15% afgift udover. Denne afgift skal du indeholde som udbetaler, men skatten påhviler ikke dig. Dvs. hvis modtageren skal have 300 kr. skal du indeholde de 15 kr. og kun udbetale 285 kr. Herudover svarer du normal skat at dit overskud.
Den betaling du yder til brugerne for køb fra sponsorer mener jeg imidlertid ikke falder ind under ovenstående regler. Umiddelbart vil jeg mene at den er skattefri for brugerne i og med at der er tale om en rabat på privatkøb, men det afhænger af sammenhængen med afregningen i forhold til sponsorerne.
Jeg vil mene at du skal bruge 300 kr .og indhente et bindende svar fra Skat i det center som du selv hører til.