Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af I/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, først vil jeg sige at det altid er dejligt, at man kan hente god hjælp herinde og så håber jeg endnu engang at i kan være behjælpelige.

Mig og min makker har en lille hobbyvirksomhed. Et I/S.

Jeg har desværre ikke tid til mere, så vi er blevet enige om at han skal køre det videre selv og jeg trækkes ud af det.

Hvad gør man så? Skal man bare udfylde en ændringsblanket på erhvervs- og selskabsstyrelsen? Hvad skal man ellers gøre for at jeg ikke kan komme til at hænge på noget efterfølgende?

Vi har aftalt at han overtager alle rettighederne. Er der noget jeg skal være opmærksom på?

MVH

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:32
Er der nogle penge/skat i det ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:52

Vi har en kassekredit i firmaet der står i -21.000 kr.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:26
Er der nogle skatterelevante aktiver i. Dvs. driftsmidler m.v. som I har afskrevet på og som udløser beskatning ved salg/udtræden. Hvis ikke er det blot at I opgører hvad du har tilgode/skylder den anden part. Dette vil være forskellen i jeres kapitalkonti. I er ikke registreret i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen som sådan men der skal ske en ændring af jeres momsregistrering, hvis I er momsregistreret, sådan at det fremgår at den anden part kører videre som personlig virksomhed. Herudover skal din udtræden indarbejdess i årsregnskabet. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hej Henrik,

Du skal være opmærksom på, at du hæfter for I/S'' gæld efter din udtræden - med mindre I kan indgå særlig aftale med kreditorerne.

Desuden skal du sørge for, at alle kreditorerne får besked om, at du udtræder af I/S''et, så du ikke risikerer at hæfte for fremtidig gæld.

Mvh

Karsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)