Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal det virkelig være så bøvlet???

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe en frustreret ung kvinde, der har en drøm om en webshop...

Jeg har prøvet utallige løsninger nu og hver gang sidder jeg enten fast eller er ikke tilfres med resultatet...

Min plan er at lave en ganske enkel og smart webshop med paypal betalings løsning.

Mennn............ HVORDAN F..... laver jeg det???

- Jeg har prøvet og lave en hjemmeside og sidde paypals knap ind, uden held.

- Jeg har købt et webhotel og prøvet at installere oscommerce (helt nybegynder), men jeg kan ikke få det installeret ordentligt, så det virker...

- Jeg har søgt og søgt på nettet, enten efter en løsning eller en vejledning, men det er jo en rodebunke uden lige...

Jeg vil SIMPELTHEN ikke betale flere tusiende kroner for at have en lille hygge butik, som skal køre ved siden af min alm. arbejde...

Kan det ikke lade sig gøre på en eller anden måde??

Håber virkelig at der sidder nogle kloge hoveder med en ide...

Jeg har lige nu et webhotel ved domaindirect, så hvis du har en løsning hvor jeg stadig kan beholde det, så ville det være perfekt. :-)

På forhånd tusind tak. :-)

Mvh. Nicole

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor meget er din egen tid værd?

Hvor mange timer har du allerede bøvlet med dette? 

Mit råd er at betale nogen for at gøre det. Jo du kan sagtens lære at lave det hele selv, men spørgsmålet er om du vil igang med webshoppen nu eller om et år (og du vel og mærke vil bruge en masse tid på at sætte dig ind i hvordan man teknisk sætter en shop op).

Alternativt kan Martin T's e-pusher varmt anbefales. Selv gratis udgaven har mange gode guldkorn.

Tilmeldt 30. Dec 10
Skrevet kl. 11:32

Hejsa.

Jamen jeg har såmænd ikke travlt og vil virkelig gerne lære det. Jeg synes det er spændende... Problemet er bare at jeg virkelig sidder fast her...

Jeg har fulgt en installationsvejledning for oscommerce, men jeg ved ikke om der er noget galt med den, for det virker simpelthen ikke. Ja eller om jeg simpelthen bare gør noget forkert... Det er det der irritere mig mest....

Kan være du kan se fejlen i vejledningen. Sidder den lige ind her:

Når du har hentet din osc pakke ned på din pc, pakker du alle filer ud i en mappe eks. osc_upload.

du skal nu beslutte om du vil have shoppen liggende direkte i roden af dit webhotel eller i en undermappe.
du starter dit FTP program og tilslutter dig til dit webhotel

hvis du har valgt at shoppen skal ligge i en undermappen opretter du denne på webhotellet - til sidst kopierer du alle filerne og mapper op på serveren. - luk dit FTP program

fin alle de koder du har fået tilsendt som skal bruges for at tilslutte til webhotellet

start din internetbrowser og skriv det rigtige i stedet for XXX og evt undermappe

http://www.XXX.dk/install/install.php eller http://www.XXX.dk/XXX/install/install.php

følg anvisningerne på skærmen.

Start dit FTP program og tilslut til webhotellet find mappen Install og enten slet den eller omdøb til install_old (mappen skal fjernes når du er helt tilfreds)

I mappen includes finder du filen configure.php skift rettigheder fra 777 til 444

I mappen admin/includes finder du filen configure.php skift rettigheder fra 777 til 444

Jeg sidder fast ved det her afsnit
start din internetbrowser og skriv det rigtige i stedet for XXX og evt undermappe
http://www.XXX.dk/install/install.php eller http://www.XXX.dk/XXX/install/install.php

Hvad er det jeg gør galt??

Jeg har lagt samtlige filer i "private" mappen, da jeg ikke selv kunne oprette en mappe igennem mit FTP-program og så prøver jeg at åbne siden sådan her
www.small-secrets.dk/private/catalog/install/install.php
Men det virker ikke.....

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:48

Som Rasmus siger - betal en af de unge dygtige herinde for at hjælpe dig.

Tilbyd det som et lille ekstra job, jeg er sikker på de er billige - og villige Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:51
Tilmeldt 30. Dec 10
Skrevet kl. 13:46

Hej Brian.

Ja du havde ret, jeg glemte at aktivere mit domæne... flov flov flov. ;-)

men problemet er der stadig... kan simpelthen ikke komme videre.

Jeg har skrevet til domaindirect nu, om de ikke kan køre en test af mit webhotel, for det burde virke... Har ekstra fundet en trail video samling, om hvordan man installere oscommerce og jeg gør ikke noget galt... det virker simpelhen bare ikke...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:52

Hej Nicole,

Nicole1988:

Det sker for os alle ind i mellem.

Som jeg har skrevet i din anden tråd om emnet, så er opdateringen ikke fanget af den nameserver jeg bruger på denne forbindelse, så jeg kan ikke se din fejlbesked.

Når det er sagt, så stopper mine kompetencer når netværket virker, jeg ved intet om OScommerce eller Dandomains webhotel :-)

Stor hilsen
/Brian

PS. Det vil være en god idé hvis du beslutter hvilken tråd du vil fortsætte i og så skriver det i den tråd du afslutter og linker videre til den du følger. 

Tilmeldt 30. Dec 10
Skrevet kl. 13:55

Hej igen.

Jeg finder lige ud af hvordan man lukker sådan en tråd her og fortsætter på den anden. :-)

Tak for hjælpen indtil videre. :-)

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 13:58

Nicole1988:

Hej Brian.

men problemet er der stadig... kan simpelthen ikke komme videre.

Jeg har skrevet til domaindirect nu, om de ikke kan køre en test af mit webhotel, for det burde virke... Har ekstra fundet en trail video samling, om hvordan man installere oscommerce og jeg gør ikke noget galt... det virker simpelhen bare ikke...

Prøv at gå her ind istedet http://www.small-secrets.dk/catalog/install/install.php

Der virker det da fint?

Tilmeldt 30. Dec 10
Skrevet kl. 13:58

Hmmm..... hvordan lukker man for den her debat?

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)