Hej Alle Amino’er. Jeg har et spørgsmål vedr. import fra lande uden for EU. Jeg vil spørge om der er nogle af jer der måske har været i et land uden for EU og hente en eller flere varer hjem til Danmark til sin virksomhed? Og i forbindelse med dette vil jeg gerne spørge om dette kunne betale sig, eller om det var alt for besværligt? Jeg kunne fx sparre ca. 10.000kr for at hente selv varerne i en varevogn i stedet for at bruge en speditør. Men jeg ved ikke om det kan betale sig, og om det er alt for besværligt i forbindelse med tolden… Turen frem og tilbage vil tage ca. 30timer, og det vil så være en timeløn på 300kr-350kr af de sparede penge, som ikke er helt dårlig. Og jeg behøver jo heller ikke at tage tilbage med det samme, men kunne blive i landet i ca en uge for at slappe af. Men jeg ved ikke noget om hvordan det foregår ved grænseovergange, med tolden og papir til tolden. Er der nogen der kan komme med noget input til dette? Tak for det M.v.h. Neko |
Jeg står i samme situation - og har også Googlet det uden at blive spor klogere. Har du fundet svar, eller er der nogen andre der kan svare?
mvh. stig