Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du haft et samarbejde med en investor!!!!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er interesseret i at vide hvordan sådan noget arrangeres og forløber og bekostningen deraf.

En person jeg er stødt på i.f.m. mine projekter har antydet at have interesse i evt. investering. Men jeg ville da gerne vide om det bedre kan svare sig at sælge sine idéer til et allerede etableret firma som kan stå for både produktion og markedsføring etc. eller om det bedre kan svare sig at finde investorer.

Hvem tør øse ud af sine erfaringer på dette område? Evt. i en privat besked...

;-)

Det handler om opfindelser til gigtramte (hjælperedskaber), brædtspil (3 forskellige p.t.), nogle idéer til portaler osv.

Den står sjældent stille deroppe...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sue.dk

Der kan tænkes forskellige løsninger for dig, og de afhænger jo helt af, hvilke løsningsmodeller, der kan passe for dig, investor og de virksomheder, I skal arbejde sammen med.

Som jeg ser det er der overordnet følgende muligheder for dig:

• Du sælger dine nuværende ideer én gang for alle til en producent mod at få et engangsbeløb.

• Du overdrager rettighederne til at anvende/udnytte dine ideer til en producent mod at få en løbende andel af omsætning eller overskud, en slags royalty-aftale,

• Du beholder dine ideer og videreudvikler dem med en investor, og sørger selv for produktion, salg og markedsføring af produkterne.

Jeg tror, at du skal passe på med ikke for tidligt i forløbet at lægge dig fast på én "rigtig" løsningsmodel for dig, for det lyder ikke til, at du er klar til at træffe den beslutning på nuværende tidspunkt.

Ved valg af løsningsmodel skal du være særlig opmærksom på markeds- og skattemæssige forhold, ligesom juridiske forhold spiller ind, når du træffer dit valg. Har du ikke overblik over disse forhold, kan du jo altid tale med din revisor og advokat - og har du ikke valgt sådanne endnu, er du velkommen til at sende mig en mail eller give mig et ring.

Mvh - og god fornøjelse med det videre arbejde

Karsten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)