Hej Amino. Jeg sidder med en af mine utallige ideer, som jeg har gået med hele dagen og har indtil videre ikke kunnet finde nogen negative aspekter som holder mig tilbage lige pt. En af mine ejendomme med en grund på 5,5 ha jord, ligger mere eller mindre øde hen med græs. I går aftes kom jeg til at tænke på miljøet (da det jo som bekendt er pisse koldt). Er dette de første tegn på den globale opvarmning? Ja, jeg skal ikke gøre mig klog på det, men kom til at tænke på at jeg faktisk havde muligheden for at gøre en forskel og måske endda kunne tjene en skilling på det. Ideen kort: Jeg opsætter et enkelt site hvor man kan købe et træ (rødgran, som efter minimal research skulle være det der optager mest CO2), som bliver placeret på min grund i 70 år indtil det er fuldvoksent. Dette træ koster 500 kr. Som tillægsydelse får køberen hvert år tilsendt et billede af træet, hvor de kan se hvor meget det er vokset og hvor meget CO2 det teoretisk set har optaget. Udover sitet, ville man jo nok også kunne få et par freelance sælgere til at gå og sælge lidt på torvene landet over. Jeg kender til ''konkurrenterne'', men synes ikke noget af det virker troværdigt, prove me wrong. Ville i købe sådan et træ? Hvad har jeg overset? Andre ideer? Når man kan give en ged i julegave, skulle man vel også kunne forære et træ væk :) mvh. Raadmand |
Hej,
Synes egentlig din ide er meget god meeeeeen....
Jeg ville have meget svært ved at støtte sådan et projekt, hvis der sidder en og tjener penge på projektet. Så ville jeg hellere støtte nogle af de andre organisationer der findes, hvor "næsten" hele beløbet går til et godt formål.
Men ellers god ide :)