Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb et træ og red miljøet! Skyd min ide ned.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg sidder med en af mine utallige ideer, som jeg har gået med hele dagen og har indtil videre ikke kunnet finde nogen negative aspekter som holder mig tilbage lige pt.

En af mine ejendomme med en grund på 5,5 ha jord, ligger mere eller mindre øde hen med græs. I går aftes kom jeg til at tænke på miljøet (da det jo som bekendt er pisse koldt). Er dette de første tegn på den globale opvarmning? Ja, jeg skal ikke gøre mig klog på det, men kom til at tænke på at jeg faktisk havde muligheden for at gøre en forskel og måske endda kunne tjene en skilling på det.

Ideen kort: Jeg opsætter et enkelt site hvor man kan købe et træ (rødgran, som efter minimal research skulle være det der optager mest CO2), som bliver placeret på min grund i 70 år indtil det er fuldvoksent. Dette træ koster 500 kr. Som tillægsydelse får køberen hvert år tilsendt et billede af træet, hvor de kan se hvor meget det er vokset og hvor meget CO2 det teoretisk set har optaget.

Udover sitet, ville man jo nok også kunne få et par freelance sælgere til at gå og sælge lidt på torvene landet over.

Jeg kender til ''konkurrenterne'', men synes ikke noget af det virker troværdigt, prove me wrong.

Ville i købe sådan et træ?

Hvad har jeg overset?

Andre ideer?

Når man kan give en ged i julegave, skulle man vel også kunne forære et træ væk :)

mvh.

Raadmand

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 21:45

Hej,

Synes egentlig din ide er meget god meeeeeen....

Jeg ville have meget svært ved at støtte sådan et projekt, hvis der sidder en og tjener penge på projektet. Så ville jeg hellere støtte nogle af de andre organisationer der findes, hvor "næsten" hele beløbet går til et godt formål.

Men ellers god ide :)

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Sep 09
Skrevet kl. 21:46

Kan du linke til disse organisationer ? (:

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Sep 09
Skrevet kl. 21:56

Bare af ren interesse (:

Tja, kan godt se pointen med det du siger med det fulde beløb bør gå til et godt formål, men på den anden side er det vel i den gode sags tjeneste uanset hvad.

Undrer mig egentlig lidt over at organisationer der støtter op om de gode formål altid skal være Non profit. Hvis det modsatte måske var tilfældet ville vi se mere engagerede medarbejdere og måske kunne de formål der reelt set var hensigten der skulle støttes ende med at få meget mere ud af det. Eller måske ikke?

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 21:57

tror evt. det kunne være:

http://shop.nepenthes.dk/?catID=1

Jeg vil nok ligesom Skovlund nok også hellere købe ved en organisation, hvor der ikke er en som sidder og tjener på det, men der i mod at alle pengene bliver brugt på at hjælpe/forebygge de folk som bliver ramt af klimaforandringerne rundt om i verden.

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Skrevet kl. 22:10

Hmm, ikke helt sikker men mener der er noget der hedder plant et træ, som blandet andet kronprins Frederik er protektor for. (ret mig hvis jeg tager fejl)

Kan sagens se din pointe i at der måske ville blive arbejdet hårdere, men sender et forkert signal, at tjene penge på at andre donere penge til et godt formål.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Sep 09
Skrevet kl. 22:27

Helt enig.

Men tror ikke bare det er mig der har det sådan her:

Hvis jeg havde udsigt til en fortjeneste, ville jeg sagtens kunne plante 2000 træer på min grund og gå og hygge mig med det, men uden fortjenesten vil jeg hellere udnytte min tid anderledes, det er måske grådigt, men faktum er at det bare ikke hjælper miljøet på nogen områder.

Overvejer bare lidt tankegangen bag disse støtteorganisationer, hvis denne blev ændret ville man måske i sidste ende kunne redde flere mennesker, liv eller i dette tilfælde miljøet.

Jeg kunne da også sagtens tage min fortjeneste og putte dem i et godt formål, men tror bare det er denne fortjeneste folk har brug for at der overhovedet sker noget som helst.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Skrevet kl. 22:34

Jeg er helt enig med dig, omkring det første, ville hellere ikke bruge min tid på at passe træer hvis der ingen fortjeneste var i det.

De fleste større organisationer tager også et beløb, mener det plejer at være omkring 10%, til administration, da de har folk ansat. Men det acceptere de fleste fordi der ikke er nogle der sidder og score store beløb på deres donationer.

Det er muligt at prøve at tage et lignende beløb i "administration" men tror du skal passe rigtig meget på, for er virkelig noget der kan få folk op i det røde felt, hvis man føler at man bliver snydt.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Sep 09
Skrevet kl. 22:48

Enig, med dit synspunkt. Folk kan ikke lide at blive snydt.

Hensigten var jo heller aldrig at snyde nogen.

Synes faktisk debatten er meget spændende, tror faktisk hvis vi fik nogen af landets bedste erhvervsfolk til nogen høje lønninger ind i branchen, ville vi måske i sidste ende kunne rede flere mennesker, liv, miljø ?

SKÅRET UD I PAP (:

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 22:56

Det er en god idé. Vi har selv gjort det samme, ved at tilknytte det en hyppig købsoplevelse. Vi er grønne sørger nemlig for at plante et træ, hvis man bestiller en bestemt mængde papir eller mere. For at gøre historien kort, planter vi to træer, for hvért træ der fælles i forbindelse med vores salg af papirvarer.

Dette gør vi bl.a. for at øge købsoplevelsen i forbindelse med køb af kontorartikler, som udgør en væsentlig del af private og erhvervsmæssige "småhandler" og handler til indretning af kontorer og privathjem. Forbrugere er blevet langt mere miljøbeviste, og ved at handle de daglige hverdagsartikler hos os, bidrager man til miljøet igennem plantning af træer, og kan tage den ekstra fortjeneste med i tankerne, uden at det koster ekstra.

Så jeg støtter meget op om idéen med at plante træer, og er helt enig i at et billede hvért år, kan gøre det mere attraktivt at købe træet hos dig. Men det virker desværre dyrt, at skulle plante et træ for 500 kr., og selvom jeg må erkende at jeg ikke vil afvise min egen interesse i at bestille et træ hos dig, er jeg bekymret for om andre vil. Det håber jeg selvfølgelig de vil, da det er med til at hjælpe miljøet.

Så jeg ønsker dig god vind med projektet, og håber at du vil tage prisfastsættelsen op til overvejelse, eller udtænke et supplement til oplevelsen i konceptet, så prisen lettere kan retfærdiggøres.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)