Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor meget tager speditør for klare toldbehandling

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne evt. prøve og kontakte Peter fra toxklar.dk han plejer og have gode priser.

Men prisen har altid noget med hastighed, antal forskellige vare grupper mv.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det koster mellem DKK 90-350,- hvis du ikke kommer i klørene på en useriøs af slagsen eller har vaer der skal straksfortoldes, udlæg, licens og alt muligt andet...

Priser nævnt i tråden er helt sikkert blevet tørret eller har været meget specielle.

Jeg betaler selv 90-150/stk. men har en del stykker på månedsbasis. F.eks. sidst fik jeg en hos Post Danmark for 180,-

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

Det koster mellem DKK 90-350,- hvis du ikke kommer i klørene på en useriøs af slagsen eller har vaer der skal straksfortoldes, udlæg, licens og alt muligt andet...

Priser nævnt i tråden er helt sikkert blevet tørret eller har været meget specielle.

Jeg betaler selv 90-150/stk. men har en del stykker på månedsbasis. F.eks. sidst fik jeg en hos Post Danmark for 180,-

//

Nice, giver du mig ikke lige en kontaktperson hos Spirit eller SASCargo der indfortolder for mig til 90,00? eller 200?

PostDanmark kan man da ikke bruge til noget i lufthavnen, ellers er der noget der er forbigået mig.

Køb ren argan olie her

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

PD var et eksempel på prisniveau

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nogen har betalt 2500 for en indfortoldning er de godt nok blevet snydt.

Prisniveauet for indfortoldninger hos speditører ligger normalt mellem 250 - 475 kroner samt 15 - 40 kroner for efterfølgende vareposter.

Derudover er der, hvis man overlader hele processen med klarering og levering til en speditør,  udlæg til handlingagent og leveringsomkostninger samt et handling fee til speditøren (der er ingen der gør noget gratis).

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 101
Fra  Dupp Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det rigtigt forstået at man ikke ikke behøver fortolde sine varer hvis de bliver sendt med UPS/DHL/FedEX eller lignende ? Hvis ja, hvorfor ikke ?

 

På forhånd tak

Durup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Durup:
Er det rigtigt forstået at man ikke ikke behøver fortolde sine varer hvis de bliver sendt med UPS/DHL/FedEX eller lignende

Nej - alle varer, der erhvervsmæssigt indføres til EU, skal fortoldes.

Det, der sker er, at kurerfirmaerne medmindre andet er aftalt - og i hvert fald hvis varemodtageren ikke er importørregistreret ved Erhvervs- og Selskabsstyrelsen - indfortolder i "eget navn", afregner told og importmoms og herefter opkræver pengene hos varemodtageren.

Den der transporterer varerne ind over EU's ydre grænse (kaldes ekspeditøren på toldsk) må ikke udlevere varerne medmindre varemodtageren er importørregistreret/der iværksættes en fortoldningsprocedure.

Vh
Lars

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Durup:
Er det rigtigt forstået at man ikke ikke behøver fortolde sine varer hvis de bliver sendt med UPS/DHL/FedEX eller lignende ? Hvis ja, hvorfor ikke ?

Du blander tingene lidt ;-)

Selvfølgelig skal alt som ikke er EU toldbehandles som nævnt tidligere.

MEN når du bruger de nævnte kurerfirmaer vil du normalt modtage godset fortoldet, da det er baseret på en dør/dør service, men de vil sikkert ringe dig op for informationer til fortoldningen, hvis du ikke er i deres system.

//

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)