Men jeg skal lige have det sidste på plads, er handlings agenten ansat i det flyselskab mine kasse/kasser kommer i eller er en handlings agent som sørger for losse vare ud af flyet.!?
Hvis vi forstiller os mine kasser kom med skibet, kunne jeg så også have brugt handlings agten der og sparet en masse penge.:)??
Handlingagenten har oftest ikke noget at gøre med det flyselskab som dine varer kommer med (undtagen UPS/DHL/FedEX) som har deres egne fragtfly. Når flyet aflæsses så fordeles godset til de respektive handlingagenter der repræsenterer flyselskabet. Spirit og SASCargo er mig bekendt de største i Københavns Lufthavn som repræsenterer 100vis af flyselskaber tilsammen. Generelt kan man ikke kæde handlingagenten sammen med losningen, da det sikkert er en udliciteret arbejdsopgave og ikke har noget med hinanden at gøre.
Med skib kan der være andre forhold der gør sig gældende, og ikke sikkert der er den store besparelse. Men ankommer skibet til Københavns Havn, så kan det i princippet godt være samme scenarie, men de fleste containerskibe med gods til norden ankommer mig bekendt til Hamborg eller Amsterdam, hvorefter godset fragtes til DK via lastvogn eller godsbane.
Men ankommer godset i en container som consolideret gods, så afleveres det generelt 1 sted og distribueres derfra, og det er så dem der distribuerer det videre du skal have fat i og se om de kan indfortolde og så selv afhente, men det er ikke nødvendigvis altid København dette foregår i.
Hvis hele containeren er til dig, så leveres dem bare på din adresse og afhentes 1-2 dage efter du har tømt den, det er det billigste.