Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drupal CMS vs WordPress. Hvad er forskellen? Fordele/Ulemper..

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

NannaP:
er i den forbindelse blevet gjort opmærksom på Drupal CMS

NannaP:
Har egentlig tænkt at den skulle laves i WP

Det er 2 vidt forskellige systemer og istedet for at fokusere på systemet, så fokuser på de ting som DU gerne vil have det skal kunne.

NannaP:
Den skal være nem at redigere i, god mulighed for SEO-optimering mm.

De ting du har valgt her er tit standard (dog skal du nok have en række SEO moduler).

En anden ting (nu har jeg set at diskussionen tit kører på PHP baserede systemer) er at Umbraco (www.umbraco.org) faktisk er et rimelig godt system selvom det kører på Windows. Fordelen ved det er at det kan nemt udvides rigtigt meget uden at man faktisk skal have en programmør med på banen (det vil være en fordel at have ham med).

Det er rigtigt nemt at redigere i og der er ikke 123.456.789 forskellige opsætningsmuligheder som der nok findes i andre systemer.

Det er også webdesigner venligt fordi han ikke skal tænke på hvilket system du bruger. Selv brugte jeg 3 uger på at bygge et artikel-site op fra bunden komplet med brugerlogin, kommentarer til artikler, forum m.m. og det er uden at jeg havde fat i databasen bag systemet én gang.

Så kom med en liste over dine krav, så kan vi sætte systemerne op imod dem og se hvilket af dem der klarer sig bedst.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:26

Teknik er diskussion idag, folk køber ikke websites, de køber Content Manament Systemer.

De spørger ikke hvilken strategi de skal vælge for at være intressante for deres kunder, de spørger hvilken teknisk platform de skal vælge! Det er helt fuldstændigt galt!

Det netop fordi folk, hiver det store grumme seo-spøgelse op af hatten og siger, det kan være at der er tekniske detaljer, der gør at man ryger længere ned i søgemaskinerne.

Men det er noget sludder, det er som at sige til en bil-ejer som ikke har nogen hjul på, at hvis ikke han køber en spoiler, så kan han risikerer dårligere vej-greb.

Når ikke indholdet på et site spiller maks. så er ALT galt! og resten af problemerne bliver fantatisk irrelevant.

Nu har jeg efterhånden i 7-8 år, boet sammen med en 100+ kommunikations folk, så jeg har en ide om hvor meget viden der eksisterer indenfor området og hvad der kan lade sig gøre. Jeg må indrømme at jeg synes CMS branchen har fejlet big-time! De fleste SMV sider er i en miserabel tilstand indholdsmæssigt!

Så jo, jeg mener oprigtigt det er bedre at hyre en tekstforfatter end en programmør, når man skal havde lavet sites.

Faktisk har jeg på den lidt længere bane, svært ved at se hvad man skal bruge en programmør til, på langt de fleste CMS projekter for små og mellemstore virksomheder.
Det arbejde de udføre idag, minder meget om det arbejde typografer udførte før DTP, det kan erstattes uden at blive savnet :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:05

Lundsby:

Det netop fordi folk, hiver det store grumme seo-spøgelse op af hatten og siger, det kan være at der er tekniske detaljer, der gør at man ryger længere ned i søgemaskinerne.

Men det er noget sludder, det er som at sige til en bil-ejer som ikke har nogen hjul på, at hvis ikke han køber en spoiler, så kan han risikerer dårligere vej-greb......

Det du skriver i indlægget, viser meget godt hvor meget du reelt set ved om SEO. Så jeg vil egentlig ikke diskuterer teknisk SEO, da vi ikke rigtig kommer nogen vegne med den diskussion ;)

Passer det du siger (hvilket det ikke gør), så må de af mine kunder som kun har skiftet til en teknisk bedre løsning, undrer sig enormt meget over hvorfor de så er steget op imod 400% i besøg fra søgemaskinerne, når de ikke har ændret deres tekster eller andet indhold, som du jo i indlægget siger er det store problem med de fleste SMV sites :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:17

KTJ-Media.dk:

Lundsby:

Men det er noget sludder, det er som at sige til en bil-ejer som ikke har nogen hjul på, at hvis ikke han køber en spoiler, så kan han risikerer dårligere vej-greb......

Det du skriver i indlægget, viser meget godt hvor meget du reelt set ved om SEO. Så jeg vil egentlig ikke diskuterer teknisk SEO, da vi ikke rigtig kommer nogen vegne med den diskussion ;)

WOW! Du har overhovedet ikke forstået det jeg skrev! Pointen er indhold er konge! Sider med killer-indhold bliver der automatisk linket til, sider med killer-indhold konverterer! De klarer sig godt overfor søgemaskinerne, og dem der besøger dem.

Søren Sprogø formulerede det meget godt, da han sagde at trafik der ikke konverterer er splid af penge. Besøgende fra søgemaskiner, er i sig selv irrelevante. Det er hvor meget indtjeningen stiger der betyder noget.

Der hvor dine kunder måske kan være kede af det, er når deres forretninger ikke er vokset med 400%. Men så kan de jo ringe til en der har styr på kommunikation f.eks. en dygtig tekstforfatter :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:07

Lundsby:

KTJ-Media.dk:

Lundsby:

WOW! Du har overhovedet ikke forstået det jeg skrev! Pointen er indhold er konge! Sider med killer-indhold bliver der automatisk linket til, sider med killer-indhold konverterer! De klarer sig godt overfor søgemaskinerne, og dem der besøger dem.

Søren Sprogø formulerede det meget godt, da han sagde at trafik der ikke konverterer er splid af penge. Besøgende fra søgemaskiner, er i sig selv irrelevante. Det er hvor meget indtjeningen stiger der betyder noget.

Der hvor dine kunder måske kan være kede af det, er når deres forretninger ikke er vokset med 400%. Men så kan de jo ringe til en der har styr på kommunikation f.eks. en dygtig tekstforfatter :-)

Jo jeg har skam forstået det. Og jeg er enig i at trafik som ikke konverterer er irrelevant.

Det lader dog ikke til at du har forstået det jeg skriver, jeg siger intet om konverteringer, jeg siger heller ikke at man ikke skal bruge en tekstforfatter. jeg siger dig i grunden kun imod på et enkelt punkt, nemlig teknik.

Jeg svare på det du skriver om at det handler for meget om teknik og så selvfølgelig lidt det at du siger at man burde bruge en tekstforfatter frem for en programmør.

Det jeg siger er at teknik er også vigtigt i forhold til det at have et website, og at det fx har indflydelse på SEO. Og at et teknisk dårligt site ranker dårligere end teknisk gode sites. og det er så der vi er uenige som jeg forstår de ting du skriver.

Og det er så der mine tests og de 400% kommer ind i billedet. for at sige at jeg altså ikke bare siger det, men at jeg har testet det og tester det konstant.

Man kan så bruge en tekstforfatter til at konverterer endnu bedre, samt ranke endnu højere. Men det ændre stadig ikke på at det tekniske har en indflydelse på hvor godt et site ranker.

Og det er det jeg hele tiden har skrevet.

Så jo jeg har skam forstået det du har skrevet, jeg modsiger dig bare på nogle punkter ;)

Jeg må da så også lige sige at det lyder lidt som om du mener at programmører ikke ved noget om kommunikation eller kun ved meget lidt. Og jeg er enig i at det er sådan for rigtig mange programmører, men jeg er ikke en af dem Wink

Som jeg ser det kan den ene ikke erstatte den anden. Har man et teknisk godt website, og en god tekstforfatter, ja så er man efter min mening meget godt kørende.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:47

Tak for alle jeres gode svar....nogle af dem mere tekniske end andre, for sådan en som jeg. Vil nærlæse alle lidt senere. Har ikke haft tid de sidste par dage.

Rigtig god dag derude

:-) Nanna

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)