Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man en investor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i øjeblikket i gang med 2 projekter.

Det ene projekt er lidt lettere end det andet, da jeg tror at amino brugerne kan have en meget stor interesse for det, og der derved, med stor sandsynlighed, ikke skal bruges helt så mange kræfter på markedsførings delen.

Dog ved jeg også at for at skabe en succes på nettet, så kræver det brugere.

Om ikke andet, så går mit spørgsmål på hvordan man finder en investor?

Nu har jeg på ingen måde ret mange penge - ja slet ikke penge til at kunne skyde i ting som det - men tilgengæld kan jeg programmere og designe det hele selv. Altså der er ikke brug for en 2 eller 3 mand til dette.

Et andet alternativ som jeg også tænker på er at når det hele er lavet - så at simpelhen sælge det færdige system.

Sagen er den at jeg brænder for at lave nye, spændende og smarte ting som endnu ikke eksisterre, og derfor kan have en potentiel mulighed for succes.

Men kom med lidt inputs.

Og god jul!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:10

Pt. har du meget begrænset mulighed for at få en ekstern investor, der kigges hovedsageligt på teamet bag og det eksisterende produkt/forretning, og du har ingen af delene.

Gode ideer er desværre ingenting værd, man kan ikke svinge en død kat her på Amino uden at ramme en med en masse gode ideer.

Heldigvis kan du selv bygge de sites/portaler/produkter du drømmer om, så det er bare at komme igang.

Når du har bygget det der skal bygges, kan du begynde at overveje venture eller at tage hele kagen selv.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:28

Lundsby:

Pt. har du meget begrænset mulighed for at få en ekstern investor, der kigges hovedsageligt på teamet bag og det eksisterende produkt/forretning, og du har ingen af delene.

Gode ideer er desværre ingenting værd, man kan ikke svinge en død kat her på Amino uden at ramme en med en masse gode ideer.

Heldigvis kan du selv bygge de sites/portaler/produkter du drømmer om, så det er bare at komme igang.

Når du har bygget det der skal bygges, kan du begynde at overveje venture eller at tage hele kagen selv.

Lundsby har fuldstændig ret. Der er ikke en stribe af investorer derude der bare går og venter på at du skal få en ide som de kan investere i.

Early stage, så er det primært seed miljøerne som investerer i en håndfuld ekstraordinært lovende virksomheder.

1; du skal vide hvordan pengene tjenes og det skal ikke bare være lala...

2; der skal være folk bag der sikrer at tingene sker - kan føre tingene ud i livet

3; der skal være et ambitionsniveau hvor investeringene ikke bliver for små - det er ligeså dyrt at investere 500000kr som 2mill. i administration.

Hvis du ikke har mange penge og har en god ide så er tilng som kom-i-gang lån mv. fra vækstfonden en mulighed. Hvis du har formue er det dog blot spild af tid og penge at gå denne vej.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)