Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falske kunder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er
Her kommer mit første spørgsmål her på siden, så tag godt i mod det.

Hvad gør man ved de falske kunder, der lægger ordre på ens hjemmeside? Vi kan jo se ip-adressen ( har for 15 min siden konstateret den samme ip-adresse), men kan sådan en fætter findes, eller pænt guides videre til disney.com hver gang vedkommende besøger siden? Jeg regner med at det er en konkurrent til vores side der vil tjekke os ud. Tilbudene er osse gode så jeg forstår det nu godt ;)

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen

Hans Martin

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:04
Du kan sagtens redirecte på baggrund af en IP, eksempelvis på host-niveau eller gennem scripting. Det er desværre nok den forkerte baggrund at redirecte udfra.

Sandheden er, at et stort antal af bevidste "småhackere" eller andre, der bevidst forsøger at chikanere dig, udmærket er klar over anonymiserede netværk såsom TOR. Du finder altså en IP - som tilhører en anden end den, som har besøgt dig. Lidt ærgeligt, vil jeg mene.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 23:13

Det er jo noget bøvl når en konkurrent eller andre med for meget tid sidder og fylder vores indbakke med ordrer... Skulle det nu være en der sidder bag TOR og han ryger videre til disney.com er det vel ikke den store skade der er sket. Vedkommende havde jo nok ikke købt alligevel?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:16
Problemet er ikke så meget om folk, der bevidst bruger anonymizers ville have købt noget hos dig, men om hvorvidt den person, som har den IP, som du har opsnappet ville have købt noget.

Det kunne også være en person på et bibliotek, en studieordning eller en tilfældig arbejdsplads, hvor der er mange om den samme offentlige IP. Og endelig er det usandsynligt, at du opsnapper den samme IP to gange, hvis det er en besøgende fra TOR. IP''en skifter nemlig hele tiden.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 23:28
Så er der jo nærmest ikke andet end sætte sig tilbage i sofaen og lade galden fylde over... og ellers lade dem med for meget tid shoppe i vildskab på vores side.
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:09
Undren - muligvis har jeg overset et eller andet men....

Hvordan kan kunderne være falske? Det betaler vel hvis de bestiller? (kan ikke se at I benytter efterkrav)

Og hvis de så returnere varene hver gang de bestiller, så kan I vel ret hurtigt identificerer hvem det er.

Så hvis det er tilfældet, så brug hellere dit krudt på din egen forretning end på bekymringer vedr. konkurrenter - for det vil der altid være.

Jesper Sommer Salg- og marketingchef i fitinfitness.dk
Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 14:42
Hej Jesper

Vores side er lavet i oscommerce og da vi har valgt at have bankoverførsel som betaling på vores side kan man gennemføre en bestilling uden at betale noget. Vi sender selvfølgelig ikke disse ordrer, men det havde været rart at være dem foruden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)