Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder man de bedste dropship leverandører?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Som en del af et koncept jeg for tiden arbejder på, hvor at folk kan få hjælp til at oprette webshopsDubLi, er det nu blevet nødvendigt for mig at lære noget mere omkring blandt andet dropshipping.

Som jeg har forstået det, så er der visse fabrikanter der sælger deres vare på denne måde... altså hvor de lader folk med online shops stå for markedsføringen, og hvor man, når man har solgt en vare for dem, sender dem en mail, hvorefter de sender kunden varen, og man dernæst sender dem deres andel af betalingen...

Jeg har søgt lidt omkring, men må indrømme at det virker som en overvældende jungle...
Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er, hvis der er nogen der har erfaring med denne måde at drive forretning på... er der visse man skal undgå for enhver pris?

Jeg går selv og leger lidt med idéen om at benytte den shopløsning jeg har fået til et sådant joint-venture... er der ting man skal være særligt opmærksom på?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 07:30
Hej Sassi

Det kommer an på om det er til danske kunder eller internatianale kunder??

Jeg er næsten ked af at give det her link, for jeg vil gerne beholde det for mig selv

Men den bedste jeg kender (Og som vel nok findes efter min mening) er www.worldwidebrands.com som nu hedder onesource. De koster dog penge.

De har en genial maskine som kan sige om det produkt du vil sæge har en chance rent % vis, for at blive en succes.

Ellers er der den engelske www.esources.co.uk som også er udemærket, men der skal man være lidt mere på vagt med hvad man får fat i af leverandører.

I dropship verdenen er der nemlig en del som udgiver sig for at være dropshippers, og så bla. kræve penge for at tilbyde deres varer. Disse er som regel ikke rigtige dropshippers. Tjek og dobbelt tjek deres priser for at finde ud af om du nu får dem til den rigtige pris.

mvh

Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 08:28
Hej Misel

Tusind tak for dit yderst fyldestgørende svar, jeg går igang med at tjekke linksne ud i dag... kunne være super fedt at have en brugbar løsning klar i løbet af weekenden...

Var udover det lige inde og kigge på bl.a. PLBrake.dk, Meget interessant... den side er hermed bogmærket...

Endnu engang Tusind tak for hjælpen!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 11:29
Spørg endelig til hvis der er mere omkring det du vil vide. Jeg har selv brugt dropshipping en hel del og har søgt en masse omkring det på nettet, så jeg synes selv jeg ved en del om det.

Tak for rosen af plbrake.com

Mvh

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:29
Hej Misel

Har du erfaring med hvor nemt det er at finde mærkevarer som Apple, Sony, Breitling osv. hos sådan nogle som Onesource. Det er mit indtryk at disse brands så vidt muligt holder sig fra Dropshipping, men jeg kan jo tage fejl.

Det her med om det er "en rigtig dropshipper" eller en mellemmand er jeg ikke så nervøs for. Hvis de kan levere varen til aftalt pris og kvalitet, kan jeg jo selv regne på om jeg kan få en forretning ud af det eller ej. Finder jeg så senere hen en der kan levere billigere er det jo nemt at skifte :-)

Mvh Jesper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 12:22
Hej Jesper

Du har helt ret i at de største mærker som har egne stærke brands holder sig fra dropshipping. Der er meget kontrol med deres produkter og de sælger kun til certificerede forhandlere. Det vil sige du skal igennem en godkendelses proces. Så nej ingen dropshipping.

Som sagt, hvis du skulle være så heldig at finde nogle som sælger disse mærker, så er det som regel ikke rigtige "dropshippers". Så prisen vil være høj for varen, hvorfor din fortjeneste vil være meget lille og det sjældent kan betale sig. Det vil du opdage når du kigger på dine konkurrenter som sælger varen, så jeg vil bestemt ikke anbefale det. Men hvis du absolut vil, så kan jeg anbefale www.megagoods.com. Dem har jeg selv brugt til at sælge i USA(Ebay). Til udlandet tager dog de urimelige høje transport priser.

Jeg har lige lavet en søgning efter forskellige mærkevarer på Onesource for at kunne svare dig. Nu ved jeg ikke hvad det er for nogle produkter inden for de forskellige mærker du søger. Feks.Sony laver mange forskellige ting.

Men...

Sony: 5 dropshippers. Eksempelvis: http://www2.tball.com/

Apple: 2 Dropshippers(Kun accesories): Eks: http://www.tonerzone.com/ 

Breitling: 0 dropshippers

Hvad man umidelbart kan udlede af det, er at der findes en del accessories til de store brands(taler af erfaring), men at man som regel ikke kan købe selve "hoved" produktet til dropshipping, men at man dog kan være heldig nogle gange at finde nogle hovedprodukter fra store brands. (Gav det mening!?)

Nu ved jeg ikke hvilket projekt du har gang i eller tænker på at starte op,  men min anbefaling er helt klart at man skal gå efter niche- produkterne. Ikke de store Brands. De produkter hvor der er mange købere til og få der udbyder produktet. Og JA, de findes derude i stribevis. Jeg gør det selv og det virker.

Spørg gerne igen hvis der er mere du vil vide.

mvh

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:48
Tak for info :-)

Til alle:

Vedr. MegaGoods blev jeg lidt nervøs da de lige vel meget lignede NetDropshipper der får mega tæsk på Internettet, og som jeg var lige ved at entrere med en gang.

Jeg vil anbefale følgende link hvor man kan checke amerikanske firmaer ud. Her kan man se at NetDropshipper får laveste mulige karakter men at MegaGoods får en middel karakter, er medlem af deres "Liability Program" og at de oftest efterlever de afgørelser bbb.org kommer med (en slags forbrugernævn).

Mvh Jesper

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:44
Hej Jean-Michel, når du arrangere dine forretninger baseret på drop-shipping (den vare du sælger, sendes fra din leverandør direkte til din kunde), hvad gør du så mht indfortoldning og moms?

Mvh

Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 01:42
Ja... det kunne være ret fedt at vide...

Jeg kan godt se at der stadig er uffatteligt meget at lære om E-handel... syntes hele tiden der dukker nye emner op som man skal tage højde for...

Jeg er dog glad for alle de rigtig gode indlæg der er kommet i denne tråd, tusind tak for det allesammen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:03

Dato:
04-02-2007 01:41:31 Forfatter: Sassi Jacob O. Schou

Jeg kan godt se at der stadig er uffatteligt meget at lære om E-handel... syntes hele tiden der dukker nye emner op som man skal tage højde for...

Jeg kan anbefale dig at købe Thorborgs bog e-pusher, den er et fantastis stykke værktøj hvis du vil i gang med internetsalg.

Du kan købe den på e-boghandel.dk :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)