Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics VS. AwStats

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg sidder og vil regne konverteringsraterne for vores shop (www.LaChica.dk)

Og har 2 statestiksystemer kørende.

1. AwStats

2. Google Analytics

De giver 2 noget forskellige resultater.

Google giver flest, og Awstats en del mindre unikke besøgende.

Hvilken en skal jeg stole på?

Og er der nogen som kan forklare en alm. dødelig som mig, hvad det er som giver de forskellige resultater?

Hilsen

Kasper

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 22:33
Jeg synes personligt at Analytics er et fremragende værktøj til netop konverteringsfrekvenser. Jeg ved ikke om du allerede benytter det, men den giver dig jo faktisk mulighed for at den automatisk kan regne det ud for dig. Og så får du desuden en masse bonusinfo så som hvilke af de søgeord du bliver fundet på der giver flest konverteringer, hvilken landsdel de bor i osv. osv.

Mht. præcision, så kan man vel sige at AWStats burde give 100% nøjagtigt antal sidevisninger da den læser direkte fra IIS loggen. Men så skal man også tage i betragtning hvordan den beregner unikke besøgende, og om den evt. filtrerer noget bestemt fra. Jeg bruger mest AWStats til at se hvor meget trafik (i mb) der har været på mit site. Det der er problemet i den for besøgsstatistikkens vedkommende er at den ikke kun tæller den adresse din bruger besøger, men registrerer alle filer der bliver berørt af besøget.

Jeg stoler mest på Google Analytics, men jeg vil ikke sige at den er perfekt. Men man må jo tage alle målinger med et gran salt så længe der ikke er en meget stor volumen at måle på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47
Hejsa,

Alle analyse værktøjer virker på forskellige måder, derfor vil du *aldrig* få samme resultat, selvom du har analyser det samme web-site i den samme periode i 2 eller flere værktøjer.

Jeg arbejder med web-analyse til dagligt i en dansk (hov, nej nu amerikansk) virksomhed, og vi har tit dette spørgsmål "Hvorfor viser Jeres værktøj og XXX-tool ikke det samme".
Det du skal finder ud af, er hvordan hver af dine værktøjer virker og
så skal du bestemme dig for - evt. med hjælp herfra - hvilke af de 2
tools du vil stole på.

:)
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:42
Google Analytics er god til at tracke konvertering af besøgende -> salg. Specielt i kombination med Google Adwords.

Men javascript koden der er nødvendig for at bruge Analytics er ofte langsom og det man venter på for at siden bliver loadet.. Det nøjagtige antal besøgende er, set med mine øjne, ikke så vigtig. Hvad der er vigtigt at se, er udviklingen - kommer der flere besøgende efter et givent initiativ på siden, ændring af Adwords kampagner etc.
Tilmeldt 21. Sep 06
Skrevet kl. 01:30
Jeg vil give dig ret i at noget af det vigtigste er at se udviklingen med sitet, men det jeg ville var at sammenligne os med andre websites, men det er jo ikke nemt at gøre helt præcist, når vi ikke bruger samme stat-programmer.

Og jo, jeg bruger også GoogleAnalytics/Adwords salgssporing og målkonvertering.

Måske en jer kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne have et målepunkt på en URL med en variabel "querystring" eller hvad det hedder.

Målet: default.asp?step=3&kasse=2

Problemet er at URL''en skifter hvergang med nogle flere variabler på, f.eks.

1. default.asp?step=3&kasse=2&kundenavn=Lone

2. default.asp?step=3&kasse=2&kundenavn=Hans

3. default.asp?step=3&kasse=2&kundenavn=Per

osv.

Kan nogen af jer fortælle mig hvordan jeg får analytics til at "fange" den???

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 11:54
Prv evt. at tage et kig på mit indlæg her:
http://www.mortenbock.dk/regular-expressions-tool-35.htm

Du burde kunne fange dine mål ved at lave en regular expression som følger:

.*default\.asp\?step=3&kasse=2.*

Den finder strengen og er så ligeglad med hvad der kommer før og efter.
Tilmeldt 21. Sep 06
Skrevet kl. 23:40
Tusind tak Morten,

Jeg har lige skrevet den ind i GoogleAnalytics-systemet, så nu må vi se i morgen om skidtet virker

mvh

Kasper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)