Jeg sidder ofte og undrer mig over store firmaer som ikke tager deres web presence seriøst eller bliver vejledt af nogle folk der ikke er generalister nok til at kunne få overblikket over hvad en webløsning egenligt skal kunne.
Et rigtigt godt eksempel jeg faldt over den anden dag er Bestseller's jack & Jones shop.
Jack&Jones har altid været gode til en ting, nemlig at vejlede folk der egentlig ikke går ret meget op i mode til at vælge noget billigt tøj der passer sammen. Hvis du lægger mærke til deres markedsføring er det næsten altid markedsføring af sæt der passer sammen, og tøj sat sammen på en fed måde hvor det så er gjort nemt at finde med navne og lignende på tøjet. De har så at sige været gode til at gøre vejledningen universel. Dette har de så valgt at skodde fuldstændig til deres shop. Ja, de har endog fjernet modellen.
Jeg synes JJs webshop er totalt malplaceret i forhold til deres koncept og målgruppe...
Det er som om seje features, som er fuldstændig ligegyldige, er vigtigere end selve produkterne. Og så vil de åbenbart gerne op på et niveau, hvor de forsøger at slå store modehuse som LV og Gucci på dårlig navigering på siden