Danmarks hovedstad har brug for et stærkt erhvervsliv. Alligevel ligger København, ifølge en nylig offentliggjort undersøgelse fra DI, på en skuffende 83. plads ud af landets 98 kommuner, hvad angår erhvervsklima.
Dette er selvsagt uacceptabelt men hvad skal der ifølge iværksætterende ske for at forbedre erhvervsklimaet i København?
Manu Sareen fra Det radikale venstre påpeger nødvendigheden af en erhvervsborgmester, der skal tale erhvervslivets interesser og særdeles forbedre rammerne for iværksætterne.
Er en sådan borgmester en god idé og hvilke tiltag skulle han stå for?
Er rammerne for iværksættere ikke gode nok? Så vidt jeg ved får op mod hver 5. iværksætter støtte fra staten, jeg ved godt at denne støtte kan resultere i mere konkurrence kan dermed gør virksomhederne i stand til at sælge deres varer billigere. MEN risikerer man ikke at denne støtte som gives til iværksætterene bare er penge ud af vinduet?
Er der ikke noget mere fornuftigt at bruge statens penge på?
Danmarks hovedstad har brug for et stærkt erhvervsliv. Alligevel ligger København, ifølge en nylig offentliggjort undersøgelse fra DI, på en skuffende 83. plads ud af landets 98 kommuner, hvad angår erhvervsklima.
Dette er selvsagt uacceptabelt men hvad skal der ifølge iværksætterende ske for at forbedre erhvervsklimaet i København?
Manu Sareen fra Det radikale venstre påpeger nødvendigheden af en erhvervsborgmester, der skal tale erhvervslivets interesser og særdeles forbedre rammerne for iværksætterne.
Er en sådan borgmester en god idé og hvilke tiltag skulle han stå for?
Hvad siger Amino?
Hej Emil
Jeg vil da mene, at sådan en borgmester ville være en god måde at få spredt budskabet om erhversklima i København på. Tiltagene kunne blandt andet være, at få kørt kampagner igennem forskellige messer eller noget helt andet at Væksthusene i Københavns området måske tager sig sammen og skaber noget mere fokus.
Men så vidt jeg ved, så mener jeg at vi i Danmark er i toppen når det kommer til erhvervsklima. Det kan godt være, at vi betaler en høj personskat, men selskabskabskatten og mulighed for afskrivninger er til gengæld i bund.
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.