Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivillige IT-interesserede søges til itprojekter.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Well. så fik jeg taget mig sammen, til at skrive et par linjer om en ny it-portal der snart åbner dørene op.

Velkommen til itprojekter.dk (bemærk dette er ikke en blog)

Mit navn er Lars-Bo Johansen, f.1976, og jeg vil gerne byde dig velkommen til en anderledes IT-portal, end dem du er vant til! Jeg har erfaring fra IT-branchen, og er du nysgerrig og vil høre min mening, så læs endelig videre.

Det drejer sig om, at tage den rigtige beslutning,
når det kommer til IT og outsourcing
.

Hvem henvender itprojekter.dk sig til?

- Virksomheden der overvejer outsourcing
- Virksomheden der søger nye samarbejdspartnere
- Virksomheden der ønsker gratis rådgivning og inspiration
- IT-afdelingen der søger spidskompetencer
- Uddannelsesinstitutioner, de studerende samt lærere der søger svar i undervisningen
- Iværksætteren der vil have en god oplevelse, første gang de handler
- Personaleafdelingen/HR der rekrutterer nye medarbejdere
- Dig der ikke ved hvor du skal starte et nyt projekt
- IT-leverandører på hardware, software, konsulent-delen
- Udvikleren der vil findes på sine kompetencer og tjene penge
- Grafikeren der har eget firma, men godt kan tage flere opgaver ind
- Programmøren der har fast job, men elsker at kode freelance

Erfaring, jord under neglene og 10 år klogere
Med mere end 10 års erfaring som almindelig IT-medarbejder, freelance netværkskonsulent, Account Manager indenfor Internetmarkedsføring, Mediekonsulent på stor TV-station, Reklamerådgiver for landsdækkende radiostation, International Projektleder i .com-virksomhed, Webbureauindehaver i 3 år og forhandler/reseller af alverdens IT-relaterede produkter i Danmark, England og USA. Sidste 5 år har jeg fungeret som direktør/partner i Danmarks 5. største virksomhed Acomma ApS, hvor vi havde masser af reklame- og webbureauer som kunder, og leverede grafiske designs, onlinebannere, professionelle webhoteller, avanceret serverhosting, betalingsløsninger og kreditkortbetaling, DNS-administration, SMS-tjenester mv.

Jeg ville ønske
Min erfaring fortæller mig at alle virksomheder outsourcer de funktioner, de ikke selv kan håndtere. Eller lad mig omformulere - jeg ville ønske det var sådan! Det er det bare ikke! I Danmark er vi egentlig dygtige købmænd, vi er kendte for vores energi og iværksætterånd, vi søsætter projekter som aldrig før og bruger SÅ mange penge og ikke mindst ressourcer på medarbejdernes trivsel og velvære. Der findes de virksomheder, der gør alt i deres magt, for at medarbejderne er med til at skabe virksomhedens image, medarbejdere der måske har det for godt, med frugtordning, fysioterapeut, betalt ferie, ekstra bonus, aktieoptioner mv. De skal have stor ros herfra, for jeg mener at medarbejderne er virksomhedens største aktiv, i enhver henseende, og vi skal jo passe ekstra godt på vores værdier.

Alt for ofte ser vi dog større virksomheder, som gemmer sig bag deres logo og antal medarbejdere, og desværre ikke altid klarer den så godt trods alt. Måske er det pinligt, måske "ligger det ikke til virksomhedens rygte" man køber ting ude i byen, og måske ved virksomheden dårligt hvor de endelig skulle starte, hvis de skulle finde kvalificerede samarbejdspartnere.

Itprojekter.dk samler virksomhederne der har erkendt, de kunne have glæde af outsourcing. Samtidig har vi lavet en portal der samler alle de personer der trods et 8-16 job,  samt de virksomheder/udviklere der kan løse opgaven.  itprojekter.dk.dk er et rigtig godt værktøj for alle Jer der arbejder med IT.

Outsourcing er et sårbart emne, og samtidig interessant for alle virksomheder
Hvad mener jeg med det? Jeg mener at når der skal tages en beslutning om, at vi skal beny

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 03:49
Det ser da i grunden rigtigt spændende ud.
Kan du sige noget om hvornår i forventer at lancerer?

/Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
VI åbner i feb/marts, den burde være bundsikker... men alt kan jo galt, når vi har med frivillige at gøre...

du er velkommen til at give en hånd med, hvis du keder dig.... kontakt mig endelig.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:02
Så venter jeg spændt lidt endnu :)
Jeg kan nok desværre ikke finde tid i kalenderen til at hjælpe med.

Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Har talt med din kollega Søren, det virker til at han fandt ideen interessant, og lovede svar senest i morgen om i vil være med, hvilket jeg håber. afventer selvf. en demo, for at se jeres produkt an...
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 13:46
Hehe ja det hørte jeg fra ham. Så må vi arbejde lidt ekstra overtid lige en kort periode :)

Peder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)