Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af lejer +forsikringsspm.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Låsby
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Kagedeko Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at se på at leje noget lager, da jeg ikke kan blive ved med at have mine ting herhjemme .

Jeg har fået muligheden for at leje 30 kvm af en, som selv lejer sig ind i en  bygning. Hvordan vil jeg så være stillet opsigelsesmæssigt? hvis hun siger lejemålet op, ryger jeg vel også? 

Kan man indbyrdes aftale kortere opsigelse end 6 mdr, som jeg mener er standard i erhvervslejemål? (nu tænker jeg mest for min egen skyld)

Hvad med forsikring?  De 30 kvm er afskærmet, men kun med en tyk skillevæg og ikke helt til loft, da den går helt op til kip. er det hendes forsikring, som skal dække mit lager eller skal jeg selv tegne?

På forhånd tak.

VH Lone Nielsen

www.lonesunivers.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Hvis du lejer et areal af en anden der selv er lejer, er du fremlejer. Derfor vil du aldrig kunne få bedre rettigheder i forhold til lejemålet, dvs. opsigelse m.v., end lejeren har. Det er derfor en god idé at spørge, om du kan få lov til at se hendes lejekontrakt, også for at sikre dig, at hun rent faktisk har ret til at fremleje til dig.

For så vidt angår opsigelse er der ingen problemer i at aftale et kortere varsel end de seks måneder, hvis du finder, at det vil være i din interesse.

Vedrørende forsikring, skal du umiddelbart selv tegne forsikring for arealet. Såfremt arealerne dog ikke som sådan kan separeres, kan der opstår nogle udfordringer i relation til forsikring, og jeg ville derfor anbefale, at du hører lejeren, hvad hun har forsikring for lejemålet og dernæst kontakte dit eget forsikringsselskab for at høre hvordan I kan adskille dækningen for de to arealer.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)