Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæresten sætter stopper for min drøm

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået tilbudt et meget attraktivt butikslokale til 3000 godt og vel om måndeni leje......

Men min kæreste bliver sur og sætter stop for mine drømme......

Jeg er så ked af det.....

Hanmener jeg skal være ordentligt rask inden jeg tager det næste skridt, men jeg ved med mig selv at hvis jeg fik mit eget sted hvor jeg kunne udfolde mig kreativt, ville det være med til at få mig friskere.....

Har skrevet omd et i en anden tråd, men overskriften og emnet var noget andet, så derfor jeg skriver igen....

Har virkeligt brug for gode råd.....

Har lige fået en mail fra udlejer om at der er interesse for lokalet af andre.....

Er på nuværende tidspunkt på kontanthjælp, men har af min sagsbehandler fået go for at tage jobs ind, som så bliver modregnet kontanthjælpen.....

Ved ikke om dette også gælder hvis man starter sin egen butik.....

Åhhh altså.......

Det er svært at lægge drømmen fra sig.......

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lone

Du er nødt til at lytte til din kæreste på et eller andet plan, for hvis der ikke er opbakning hjemmefra til dit projekt er enten projektet dødfødt på forhånd eller også risikerer du at dit forhold ryger sig en tur.

Og i begge tilfælde vil det ganske givet påvirke din virksomhed i negativ retning.

At starte en ny virksomhed op fra bunden, at knokle for at få kunder i butikken og ellers i det hele taget at få det til at løbe rundt kan være en hård kamp, især i starten så det er meget vigtigt at du har dit bagland i orden.

Hvis du samtidig ikke er fysisk helt på toppen, er det som din kæreste også nævner måske ikke det rette tidspunkt at springe ud på så dybt vand, for din udlejer er ligeglad med om du ligger syg en hel måned og ingen penge tjener, han skal nok forlange huslejen betalt alligevel.

Jeg hælder lidt i samme retning som din kæreste, at du skal have styr på dig selv inden du springer ud hvor du måske ikke kan bunde, hvis du ikke kan give dig 100% i dit nye projekt har du ikke givet det og dig selv det bedst mulige udgangspunkt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Lone
Ja, jeg er ked af, at jeg nok heller ikke kan give dig det svar, du gerne vil høre, men ud fra det, du skriver, er jeg også tilbøjelig til at give din kæreste (og Anders) ret. Husleje er en virkelig trussel for en forretnings økonomi - og dermed også jeres privatøkonomi.
Der skal sælges/produceres meget for at der både kan blive til husleje, varme og til dig selv. Nu skriver du ikke noget om, hvad du vil sælge, men hvis du både skal anskaffe et varelager eller materialer og starte alt salgsarbejdet op, som jo også indebærer markedsføring, regnskab osv. så er en husleje på godt 3000 en ikke ubetydelig post.

Kunne I ikke finde et rum i jeres egen lejlighed eller hos gode venner hvor du kunne starte dine kreative ideer op og så få gang i en lille forretning på den måde? Når du så har sparet sammen til et par huslejer er du bedre klædt på til at springe ud i det. Og er forhåbentlig også oppe på fuld styrke med dit helbred igen.

Få en snak mere med din kæreste. Mon ikke, han ønsker dig det bedste?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

Hej Lone

Det er svært at rådgive i så personlige forhold. Jeg vil opfordre dig til at drøfte det med dine venner, familie eller eventuelt den professionelle, der behandler dig.

Jeg ved, at du vil løbe ind i andre problemer i forhold til din kontanthjælp, så kontakt din sagsbehandler på Jobcentret inden du gør yderligere.

Du må få dig en alvorlig snak med din kæreste om hvad der er bedst for jer. Jeg er dog enig i, at du skal være på toppen for at starte selvstændig virksomhed i et lokale, hvor huslejen også skal lægges oveni i dine omkostninger.

Held og lykke med det hele!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361

Lone71:

Hanmener jeg skal være ordentligt rask inden jeg tager det næste skridt, men jeg ved med mig selv at hvis jeg fik mit eget sted hvor jeg kunne udfolde mig kreativt, ville det være med til at få mig friskere.....

Og han har ret. Du bliver ikke friskere af at have en forpligtelse, som det er at have en virksomhed.

Hvis det at være kreativ gør dig raskere, så gå efter den drøm og det kan testes billigere end at sidde i mange måneder med virksomhed m.v..

Tag derfor depositummet, og bestil en rejse langt væk hvor der er sol og hvor du kan være kreativ. Der findes massere af steder i verden du kan komme til og leve for ca. 3-5.000 per md. og det vil så vise sig om du bliver rask, hvilket alle selvfølgelig håber på.

Eller alternativt find dig et kunstner fællesskab hvor du kan for færre penge/forpligtelser kan prøve det af.

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254

Lone71:

Jeg har fået tilbudt et meget attraktivt butikslokale til 3000 godt og vel om måndeni leje......

Men min kæreste bliver sur og sætter stop for mine drømme......

Jeg er så ked af det.....

Har skrevet omd et i en anden tråd, men overskriften og emnet var noget andet, så derfor jeg skriver igen....

Har virkeligt brug for gode råd.....

Har lige fået en mail fra udlejer om at der er interesse for lokalet af andre.....

Er på nuværende tidspunkt på kontanthjælp, men har af min sagsbehandler fået go for at tage jobs ind, som så bliver modregnet kontanthjælpen.....

Ved ikke om dette også gælder hvis man starter sin egen butik.....

Åhhh altså.......

Det er svært at lægge drømmen fra sig.......

Hejsa Lone

Jeg ved godt det er svært, men du skal IKKE lægge din drøm fra dig, bare tænke dig om. Du er nød til at være 110% FRISK, hvis du skal til at starte op med butikslokale og hele molevitten. 

Du skal nok også regne med at, hvis du tager imod det lokale, er du selvstændig og kan derfor ikke modtage kontanthjælp mere, så det skal du også have i mente. 

Som du skrev i en anden tråd, så laver du jo nogle ting fra hjemmet nu, og du sælger via en hjemmeside. Bliv ved med det og så læs de gode råd der er i den anden tråd. Jeg ved godt de ligger lidt gemt, grundet en anden diskussion, men de er der.

Jeg taler af erfaring. Godt nok ikke mig selv der ikke er frisk, men konen, og det har sat en "stopper" for mange ting, men så har jeg lært at tilpasse mig, så jeg stadig har mulighed for at gøre de ting jeg vil.

Din kæreste gør det jo ikke i en ond mening. Jeg tror bare han passer på dig, og jeg må ærligt sige, at her er jeg på hans side. MEN! Når du så er frisk. Så gi gas :)

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:18

Lagersalg123 - JEN:

Tag derfor depositummet, og bestil en rejse langt væk hvor der er sol og hvor du kan være kreativ. Der findes massere af steder i verden du kan komme til og leve for ca. 3-5.000 per md. og det vil så vise sig om du bliver rask, hvilket alle selvfølgelig håber på.

Ups vist ikke gennemtænkt, da der jo er noget med at man jo ikke må rejse når man modtager yderlser,

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:19

Lagersalg123 - JEN:

Lagersalg123 - JEN:

Ups vist ikke gennemtænkt, da der jo er noget med at man jo ikke må rejse når man modtager yderlser,

Det må man gerne, HVIS man har fået lov af sin kommune. Der er jo en del der tager til Monte Bello, hvert år :)

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:34

Flemming Jensen:

Det må man gerne, HVIS man har fået lov af sin kommune. Der er jo en del der tager til Monte Bello, hvert år :)

Ok hvad ved jeg om det, læste bare der var en del der kom i klemme på vej til Tyrkiet grundet de var på ydelser, så måske det samme.

Men givetvis muligt at hun kan egenfinansiere et ophold udenlands for at gøre hende mere klar til fremtiden, I don´t know.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 14:37

Det er ikke aktuelt med rejser, bryder mig ikke om at rejse, så enkelt er det..............

Det jeg vil, er at være psykisk stærk nok til at forfølge min drøm..........

Er trist over hele min situation........

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)