Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opbygning af E-shop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg går og skal i gang med mit første "rigtige" projekt, og jeg vil starte en E-shop der sælger modetøj til gymnasie drenge (målgruppen)

Det der ikke rigtig noget nyt i, men har tænkt og fundet nogle måder jeg kan differentiere mig udfra de andre. Men nok om det.

Jeg står egentlig rent teknisk i et problem: hvordan bygger man en E-shop op?

I den forrige tråd blev der skrevet en masse om shopsystemer, hvordan fungere den i en E-shop?

hvilke dele skal på plads for og starte butikken op? og har i nogle tips på baggrund af jeres erfaringer, så jeg ikke begår de "typiske" fejl?

Jeg håber virkelig der nogle af jer der kan forklare mig om de her ting, er virkelig på bar bund når det kommer til opbygning af alt det tekniske bag sådan en E-shop, så håber desperat på der er nogen derude der kan hjælpe mig :)

Mvh. Nicolai

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:42
Set lidt firkantet på det har du 3 muligheder

1. Du vælger et standard e-shop system, som f.eks. dandomain.dk eller scannet.dk hvor du lejer dig ind på en shop, hvor alt det tekniske for dig er lavet, her skal du bare betale xxx kroner i måneden og så får du adgang til et system hvor du kan ligge dine varer ind mm. Samtidig sørger de for hosting af siden. Dog er du bundet af de funktioner der findes i systemet.

2. Du kan vælge at henvende dig til et webbureau, hvor du får udviklet et system helt fra bunden, hvor du er med under udviklingen og fortæller hvilke funktioner der skal være i systemet. Dette er dyrt i opstart men du sparer den leje du betaler ved standardshops i længden. Samtidig får du systemet så det passer perfekt til netop dig, samt et helt unikt design.

3. Du kan vælge at gå ud fra et stykke gratis open source software, som f.eks. oscommerce, hvor du kan få nogle udviklere til at tilpasse systemet efter dine ønsker, denne løsning er lidt en blanding mellem de 2 andre, det er ikke voldsomt dyrt i opstart, men dyrer end en standard shop, samtidig har du mulighed for at få lavet speicelle ønsker og et unikt design.

Du kan i første omgang prøve at oprette en demo ved henholdsvis www.scannet.dk og www.dandomain.dk  for at se hvordan den slags systemer fungere.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:11

Hvis du ikke vælger en standard løsning med betalingsløsning, så skal du også bruge en gateway, denne gateway sørger for dine dankort transaktioner bliver transporteret sikkert videre fra din shop til banken.

Denne koster alt fra 79 kroner om måneden til mange hundrede, alt efter hvilket firma du vælger
www.fribetaling.dk
Www.quickpay.dk
www.interpay.dk
www.freepay.dk
www.dibs.dk
og mange flere.

Derudover kræver det også en aftale med PBS, denne koster 1000 kroner om året hvis det kun er dankort og 1500 hvis det både er dankort og internationale kort.
Derudover kan PBS kræve du stiller sikkerhed i form af en bankkonto med x antal kroner på.

Dette kan du læse meget mere om på www.betaling.dk

Samtidig vil jeg råde dig til at starte med at læse e-pusher light. Og når du så kommer videre købe den rigtige bog.  http://www.thorborg.dk/e-pusher-gratis.htm

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:32
Hej Nicolai,

Prøv også at tjekke www.chainbox.dk som er en integreret løsning til C5 så du slipper for manuelt bogholderi. Du har jo nok bedre ting at bruge tiden på end bogholderi

Mvh. Mr. Jensen

Tilmeldt 26. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:37
Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:48
Tusind tak for jeres indlæg, har fået et godt overblik over det hele nu.

Jeg satser meget på design, så det er vel nr. 2 løsning (gå til webbureau) jeg skal vælge, for de andre er begrænset for designet, så vidt jeg har forstået rigtigt?

Hvad ville processen cirka koste for og få webbureauet til og lave det for mig? et bud? :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 20:51
Designet kan også tilpasses standardløsninger, men ikke i så høj grad som en unik løsning.

Du kan prøve at kigge under referencer ved både scannet og dandomain, og så kan du se hvilke ligheder de har, det er som regel disse ting der ikke kan ændres ved.

En unik udviklet shop, evt. basseret på open source vil nok ved de fleste webbureauer ligger fra 15.000 og opefter. Det er muligt du kan finde nogle der laver det billigere, men pris og kvalitet hænger som regel sammen, også i denne branche.
Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:52
.... og glem ikke at en af fordelene ved en standardløsning fra Scannet eller Dandomain giver brugeren et velkendt/velafprøvet/trygt miljø at færdes i.

Der er masser af specielle løsninger der giver god brugervenlighed, men her afhænger det mere af om du har fået den rigtige person til at lave shoppen - det er ikke en indbygget feature.

Design er vigtigt, men det må aldrig gøre det svært for brugeren at købe.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)