Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg have klar, for at ansætte en telefonsælger?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg står i den situation, at jeg godt kunne tænke mig at ansætte en telefonsælger. Jeg har et produkt med stort potentiale, men har ikke selv tid til at lave det opsøgende salg. Derfor kunne jeg godt tænke mig at hyre en freelance telefonsælger som kan arbejde hjemmefra, og som er ren provisionslønnet.

Er der nogen som har erfaringer med dette, og er der nogen seriøse sælgere som vil arbejde ren provisionslønnet? Er det evt. bedre at hyre et firma til det? Sælgeren skal stå for det hele fra første kontakt til lukning af handlen. Jeg sørger selvfølgelig for ekspedition af ordren.

Da jeg håber på ren provisionslønnet, vil jeg selvfølgelig lade den største del af dækningsbidraget ryge over på sælgeren (80-90%). Det betyder, at hvis sælgeren får fat i blot en lille kunde, vil han kunne tjene omkring 8.000 kr. på den første ordre, og ca. 25-30.000 på en større kunde. Samtidig vil jeg tilgodese sælgeren med, at han i en given tidsperiode får (evt. den samme) procentdel af salget som kunden laver efterfølgende.

Hvilke ting skal man have klar for at virke seriøs, hvis man vil ansætte en telefonsælger?

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 14:00

Blot til orienteringen, så er det ikke mit produkt invisibleSHIELD / iSHIELD som jeg vil bruge en telefonsælger til Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:16

Jeg har ikke svaret på dit spørgsmål, men jeg har muligvis et par forslag.

Men jeg skal bare høre, om produktet stadig relaterer til telefoni?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 14:33

Hej Igang.

Ja, produktet relaterer sig til telefoni. Produktet er Gecko NanoPad som er en sugekopmåtte du sætter på instrumentbrættet i bilen. Så kan den holde mobiltelefon, nøgler, solbriller osv fast under kørslen. Det hele sker uden lim, med ren nano-teknologi.

Jeg har agenturet / eneretten på Gecko's NanoPad i Danmark :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:44

Super.

Og så et sidste spørgsmål: Er det forhandlere du vil have at din sælger skal kontakte, eller slutkunder?

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 14:52

Det er forhandlere i auto, tele, benzin og brillebranchen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:53

Ok.

Jeg skyder dig lige en PB senere.

Men derfor er andre meget velkomne til at komme med deres inputs alligevel :o)

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 19:32

OK. Glæder mig til at høre, hvad du har på hjertet :-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:43

Jeg har også sendt en PBer til dig.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:36

Nå, det blev ikke til nogen PB alligevel.

Det jeg havde i tankerne var, at vi i forvejen leverer forskellige produkter til en del af din målgruppe, og at vi måske kunne tage dit med. Men jeg kan ikke rigtig gennemskue om vi ville kunne afsætte nok til at det vil være en god forretning for dig.

Min anden tanke var, at vi er i gang med at ansætte et par telesælgere, og det kunne måske være en "let" start, at starte op med sådan et produkt til forhandlere. Men der kan jeg ikke genneskue om det ville være en god forretning for os, for der skal alligevel afsættes en hel del :o)

Det må jeg lige lege videre med, og vende tilbage hvis jeg kommer frem til noget smart :o)

Så jeg springer tilbage til dit oprindelige spørgsmål.

Du kan sagtens få seriøse sælgere til at arbejde på ren provison, men det kan være svært at gennemskue hvem der er de seriøse, og hvem der ikke er.

Hvis du finder én, skal han/hun jo som sådan "bare" have en emneliste med dem du gerne vil have ringet igennem. Det optimale vil være i et CRM system, men hvis du ikke har sådan et, kan det sagtens klares uden. Og hvis du har, skal det jo helst være sådan et hvor sælgeren ikke har adgang til at se andet end det personen har behov for, da der kan ligge mange oplysninger du ikke har lyst til at hvem som helst skal se.

Sælgeren skal sandsynligvis også have mulighed for at sende et par vareprøver ud, til dem der ikke bare siger ja tak.

En mailadresse ville heller ikke være dumt. Gerne sat sådan op, at du kan følge med i hvad der kommer ind og ud. Og evt. et telefonnummer med fri tale. Når sælgeren ikke er der længere, har du stadig styr på dem der ringer tilbage på dette nummer, og hvad der bliver sendt til mailadressen.

Det sidste jeg lige kan komme på du skal have klar, er en prisliste, og en gennemgang af produktet, et par selling points som personen kan bruge.

Og så er det selvfølgelig vigtigt, at det er realistisk at sælgeren rent faktisk kan optjene provisionen.

Derudover skal der laves en aftale om hvordan og hvor meget sælgeren skal skrive i CRM systemet, eller opfølgningsarket. Og en 100 % afklaring på hvordan og hvornår provisionen udbetales.

Jeg ved ikke om det bedre kan svare sig at tage et telemarketingbureau til sådan en opgave, men der kan du også støde på nogle ret userøse nogen. Især når det er på "no cure no pay".

Jeg beklager at jeg ikke havde mere at byde ind med, når jeg nu havde skrevet noget andet, men det er lige hvad jeg kan se du skal have klar til sælgeren.

Hvis du ikke finder en sælger eller af én eller anden grund ikke kommer videre, er du velkommen til at ringe til mig på 88 20 27 00. Så kan vi se om der skulle være basis for at finde på en eller anden løsning.

Men held og lykke med det. Jeg kender produktet, og min foreløbige erfaring er, at det er ret godt. Så det burde være til at afsætte.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)