Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat af indskud i Aps ved lukning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er igang med at starte min egen konsulent virksomhed og har valgt at oprette det som et Aps.
For at oprette mit Aps skal jeg indsætte 125.000 kr
Hvis så alt går galt og jeg ikke tjener nogen penge og lukker mit Aps igen vil jeg så få mine 125.000 kr tilbage og skal jeg svare skat af dem ?

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:16
Nope dem får du frit tilbage hvis du vel og mærkede ikke går nedenom og hjem, sådan forstår jeg det ihvertfald.

mit ydmyge bidrag nr 1.

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:35
Hej,

Først og fremmest - det er ikke et krav, at det du indskyder er kolde kontanter. Der skal blot være værdier for kr. 125.000,00. Dvs. at du f.eks. kan indskyde en bil, en computer eller lignende.
Hvis du vælger at lukke virksomheden efter nogen tid, kan du frit tage alle dine aktiver ud igen. Er der værdier for mere end det beløb du oprindeligt indskød værdier for skal du kun betale skat af det du har tjent mens du har haft virksomheden.

Desuden vil jeg råde dig til, at stifte to selskaber - et holdingselskab og et driftsselskab. At stifte disse selskaber, kræver ikke mere kapital end hvis du kun stiftede det ene - du indskyder blot aktiverne i holdingselskabet, og holdingselskabets aktiver i driftsselskabet.

Med venlig hilsen

Kasper Ulvedal
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:04
Hejsa

Tak for de gode svar

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:12

Dato: 31-01-2007 20:35:03 Forfatter: Kasper Ulvedal Hej,

Desuden vil jeg råde dig til, at stifte to selskaber - et holdingselskab og et driftsselskab. At stifte disse selskaber, kræver ikke mere kapital end hvis du kun stiftede det ene - du indskyder blot aktiverne i holdingselskabet, og holdingselskabets aktiver i driftsselskabet.

Hej Kasper,

Prøv lige at forklar lidt dybere. Jeg har et ApS, hvor der er indskudt 125tkr i cash. Kan jeg uden videre stifte et holdingselskab ved at indskyde de 125tkr? Det er vel værd at bemærke, at omkostninger til revisor er lidt højere ved to selskaber end ved et, eller hvordan?

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:34
Hej Michael,

Der skal laves en aktieombytning selskaberne imellem. Det er korrekt at omkostningerne til revisor eller advokat vil blive lidt højere, men jeg vil mene at det vil betale sig på længere sigt.

Med venlig hilsen
Kasper Ulvedal
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)