Hejsa! Lige et par spørgsmål.. Sikkert er der mange flere der sidder og tænker på dem, som os. Nogle der har nogle gode svar * Smiler venligt * 1. Hvordan bogføres A-indbetalingen, der var fra 2006 løn til en medarbejder (december), men som først blev trukket i 2007? (Lønbetaling sker via proloen.dk) 7. Lige pt. Er selskabet personlig indehavet, er det et tovligt besvær med at lave selvangivelse, eller er det til at hitte ud af det? 8. I december måned havde vi en medarbejder, som har fået løn m.v. Hvad med et bilag på julefrokost? Står vi bedre ”bilagsteknisk” ved at have en medarbejder? 9. Vi har haft en del besøg af kunder på kontoret, og der er en del bilag for sodavand, kaffe osv. de kan vel skrives af ikke? |
Bilag, regnskab, momsen, årsregnskab....
Som jeg skrev i min PM til dig, kan du få svar på mange af dine spørgsmål ved dette gratis arrangement: Samtidig kan jeg se, at du er ret ny her på Amino, og derfor ikke har gjort dig de store erfaringer. Men jeg synes, der er tendens til, at når man skriver et enkelt spørgsmål, er det hurtigere og lettere for os andre at få svaret, end når der kommer en hel spiseseddel. Det er jo både brede og dybe spørgsmål du har med. Rigtig mange af dine spørgsmål er behandlet her på Amino før, søg f.eks. på virksomhedsordning eller et af de andre spørgsmål, du har, for da vil du kunne se mange svar og gode debatindlæg. |
Kæreste Anette, Tak .. endnu engang for muligheden for at deltage i dine kurser.. men det ønsker vi ikke.... Tak... for venlige tanker og råd om brugen af Amino, vi har vel alle lov til at bruge dette forum forskelligt! Det er jo fornemt med den smarte søgefunktion, den er fundet og tak. Og jepper vi er nye her, (og undskylder på forhånd vi trænger os på).. Til din egen orientering - føles din kontaktform, måske lidt anmasende! Vi ser nu mere dette sted som "et spørgsmål - svar, dialog redskab", end noget der måske mere ligner indirekte påtrængende salgsarbejde. Vort håb er, at finde svar på vore spørgsmål, så vi ikke skal bruge unødige penge på kurser, revisor og bogholdere, det var tanken. * Med et smil på læben * - kom jeg til at tænke på den her ihærdige gamle mand der går rundt på caferer og sælger naturmærker.. Han spørger alle om de vil købe, men han sælger faktisk ikke noget, fordi hans tilnærmelse til cafegæsterne er for ihærdig. |
1) Hvis det kun er betalingen af a-skat og am-bidrag 2) Laveste beskatning vil ofte være i virksomhedsordningen, 3) Virksomhedsordningen vil næsten altid være en 4) Som jeg læser det er der købt møbler for 30.000 kr. 5) Der skal højest sandsynligt ikke indsendes noget 6) Selv om regningerne er skrevet til dig personligt 7) Det afhænger af hvor kyndig man er i skat og 8) Hvis der ikke har været andre med til julefrokosten 9) Udgifter til møder kan også trækkes fra, husk bilag.
|
|
Synes på ingen måde Anette virker anmasende, hun er en af dem der aller flinkest til at svare herinde, og kurset er jo aldeles gratis, så en flink afvisning havde været fin, der er ingen frund til at sammenligne hende med den retarderede tosse med frimærkerne. Det er også helt ret at du kunne få svar på mange af dine spm. ved at søge lidt. Der er en tendens til at mange nye kommer med en mia. spm. de kunne have fået svaret på ved at søge herinde. |
Meget må man som rådgiver stå model til, herunder som frivillig og ulønnet skribent på Amino, men det her er ganske enkelt for langt ude: Du opretter en profil på Amino. Stiller fluks et hav af spørgsmål, og bare 4 dage efter langer du efter Annette som ikke har gjort andet end at tilbyde dig jer et gratis kursus som I utvivlsomt ville have meget godt af., Det viser dine spørgsmål jo tydeligt. Du render tilsyneladende rundt med en tro om at det der med regnskab og skat lige er noget man bare kan gå ind og hente på et websted, hvorved den er klaret og man så kan undgå revisor, bogholdere og kurser. Sådan er virkeligheden bare ikke, og slet ikke når man er fuldstændig novice selv, hvad der helt klart er tilfældet her. men det syntes jeg du skal prøve at finde ud af. Så kan vi jo snakkes ved om nogle år når du skal betale tonsevis af penge til revisor mv. for at føre en skattesag som højst sandsynlig kunne være undgået og forebygget hvis man havde brugt de mindre ressourcer på at få en ordentlig revisor på regnskabet fra starten. Herudover skal du ikke forvente at der er nogen som vil bruge ressourcer på dig med den attitude du ligger for dagen. Jeg gider umiddelbart ikke og var jeg Annette gjorde jeg det slet ikke. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Ofte har en virkelighed det med at vokse sig fra "1 fjer til 5 elefanter", og det viser jeres respons på mit indlæg ligeså. Jeg har kun de mest imponerende indtryk af den ihærdige naturmærkesælger, og har IKKE anført personen som: "Den retaderede tosse med frimærkerne" (Thomas ord), men som "Den ihærdige gamle mand" (mine ord)! Jeg har takket pænt for tilbudet for kurset, men ønsker det ikke. Jeg er en af "de meget sorte ællinger" der IKKE mener, at en revisor er roden til "det lykkelige iværksætterliv", og mener det er en branche der i den grad har lykkedes med, at sælge sig selv stort, ofte solgt ved at "opråde om bål og brand"! (Der også dennegang matcher med Kim''s indlæg i smuk stil). Som den "meget sorte ælling", valgte jeg at kravle ud fra skræppebladene, og mødes med de kloge svaner, og valgte at gå ind i dette forum, for at få et par hurtig råd. Og rådene fik jeg - og det er super, fint og rigeligt. Jeg sagde tak for et tilbudt kursus, men har takket nej tak. At jeg selv oplever det som anmasende, er jo min måde at se det på, i en dansk fri andegård. Ligesom det er helt fint du anfægter det jeg skriver. Men jeg forstår også godt at en skatterådgiver, og en udbyder af regnskabskurser deltager flittigt her, med foto eller logo m.v., for et forum for kunder er det jo bestemt også, det behøver vel ikke at være fordækt eller ikke udtalt! Men dette handler jo om skat & regnskab - og ikke om "uro i andedammen", så jeg har nu klargjort mine synspunkter, jeg fik svar på mine spørgsmål. Tak til Jesper der holdt sig til emnet. Men triumfen skal være Thomas''es og Bent''s! Jeg bakker ud af dette forum, og kommer ikke retur. Så sæt et klistermærke uden på bilen: "Hurra jeg fik en væk fra forumet i dag" - "godt gået drenge", - ligesom piloterne gjorde det under WW2, når de havde skudt et fly ned. Herefter har i så den enestående mulighed for, at vælge eftertanke, eller kommenterer mit indlæg i samme stil. Men kommentarene vil jo - om ikke andet - stå som en tilkendegivelse af, hvordan en ny debatør kan "blive behandlet", især hvis han ikke bidder på købekrogen, og allerede nu er der vel tid til eftertanke, når man læser de skrevne ord, og sikkert også de kommende. |
Sikke da en omgang. Man skulle tro at du var filosof eller lignende. ![]() Dine teorier er ganske interessante men de holder desværre ikke. Af en simpel grund: Der er stort set ingen revisorer, bogholdere eller skatterådgivere i dag som lider af opgavemangel. Hermed siger jeg også: Jeg er ikke på Amino med det ene formål at få kunder, og jeg vil næsten tro at det samme gælder Annette. Flere af de revisorer jeg betjener har ganske langt alle planer om hjemmesider på hylden, fordi de ikke har kapacitet til at tage nye kunder ind. Fordi de fleste, herunder de fleste iværksættere forstår vigtigheden af at have en revisor/rådgiver med på sidelinien. Det gør diu du så ikke. Du kan selv; Fint, men man kunne have en formodning om at du blev klogere. Vedr. vores (min) rolle på Amino er det iøvrigt værd at påpege at mange af de henvendelser som vi har fået via Amino ikke har ført til noget fordi vi efter at have givet dem nogle få guidelines har vurderet at en revisor, evt. deres egen, kunne klare det videre forløb. Vedr. behandlingen af nye debattører/deltagere er det ganske flot at du på 4 dage kan tale på deres vegne. Flere af dem har dog en lidt anden opfattelse og oplevelse af det end dig men de farer heller ikke frem fra den ene dag til den anden og begynder at mistænkeliggøre gud og hvermand. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann