Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP :S Serverplads, hovr meget skal jeg bruge - leje serverplads eller ikke ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Har en Idé til en site som har ekstremt stort vækst potentiale, og nogle af dem jeg har snakket med synes det er en rigtig god idé dog er et fælles minus at sitet ville være ekstremt dyrt og starte grundet man skal have server plads til den vækst der kunne komme ( forhåbelig ).

Har set at dandomain har noget hvor man kan tilpasse sig til den server kapicitet som man skal bruge og der står at man kan få ubegrænset serverplads, men dette koster selvfølgelig.

hvordan finder jeg ud af hvor meget jeg skal bruge?

eksempel på fremtidlig bruger/ trafik på siten.

3 mio bruger.

35.000.000 daglige besøgende.

Hvor meget server plads vil man skulle bruge der, ved godt det er meget store tal, men tror på idéen så håber det bliver taget seriøst.

Hilsen Peter

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:47

Hvis du forventer 35 mio daglige besøgende fra dag et kan du lige så godt starte med at afsætte et par millioner til opbygning af dit hostingsetup..

Det er cirka ekstrabladets månedlige besøgsmængde, blot om dagen!

Det er ikke noget man bare lige kører på en enkelt server og vupti, så passer det sig selv.

Det er rundt regnet 24.000 besøgende i minuttet, det kræver en del optimering af din kode og af dit hostingmiljø.

Mon ikke du skal sigte lavere i første omgang?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:48

hvis du får så meget trafik så bliver du danmarks mest besøgte site, men mon ikke det er internationalt concept hvis du regner med at få så meget trafik. (det bliver nok trafikken der er dyr og ikke selve pladsforbruget).

I så fald vil det nok være langt billigere at finde en hosting udbyder i udlandet, fx Tyskland, hvor der er flere store hosting udbydere som har mange kunder med stort trafikbehov. Du kan næppe bruge en standardiseret løsning til noget, du skal have en skræddersyet setup (måske endda cloud) for at få dit behov opfyldt.

Så er spørgsmålet selvfølgelig også om hvornår du forventer at have så meget trafik. Hvis det først er om 5 år, er der ingen grund til at købe kæmpe servere og trafikaftaler lige nu, så kan du måske bare starte med en mindre løsning og så opgradere hen af vejen.

Overvej evt. at undersøge hvilke hosting udbydere som nogen større internationale sites anvender, og gå så i dialog med dem.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 23:19

Hej Peter,

Mit firma gør sig i at organisere og strukturere hostingløsninger til den bedst mulige pris.

Som andre nævner, har du nok ikke 35 millioner daglige besøge fra dag 1, så det vigtigste i første omgang er skalérbarhed. Kort sagt: Hele løsningen skal være struktureret til at kunne flyttes eller udvides når behovet stiger.

På den måde starter du med at betale et mindre beløb - men som dit besøgstal stiger (og derfor forhåbentligt din indtægt), bliver dine hostingudgifter større.

Hvis du vil have en snak om muligheder og priser er du velkommen til at kontakte mig i en privat besked eller per e-mail.

Mvh

Sune

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:37

Hej Peter

Det er dejligt at du kan se potentielet i din ide, men som nogle allerede har nævnt er det naiv at tro du får det fra dag 1.

Især når man starter en på at launche en ide skal man passe på med sine resourcer (læs: Penge) og derfor tror jeg ville du skyde med kanoner på spurve hvis du designer din løsning efter best case scenarie. Det vil koste dig spidsen af en jetjager og dine penge ville fosse ud af kassen før ideen kan lanceres på fornuftig vis, og du lukker biksen hurtigere end du kan sige Bladeserver... :)

Hvis du er 100% sikker på at et webhotel ikke kan gøre det i udviklingsfasen og startup så kig på en VPS (Virtual private server) som du hurtigt kan opgradere. I den tid kan du altid finde ud af om det er nok.

Noget andet er hvis du har masser af penge i lommen og du laver launchparties i 54 lande samtidig og køber dig til presseomtale i bedste Apple stil, sååååå skal du ihvertfald have 20-30 server cluster i forskellige lande Big Smile

Mvh

Markus

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:28

Hvis du har så store mængder traffik skal du ikke kigge på DanDomain.

Kig istedet på "cloud computing" hvor du kun betaler for det du bruger. Selv har jeg anvendt Amazon EC2 (som spiller sammen med S3 deres "fil storage").

Der findes flere "cloud" leverandører, jeg bare kun erfaring med Amazon.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)