Du har ret men det hele dør jo på at mængden mangles til at lave netværk i det mørke Jylland Sydfyn og Sjælland og Lolland Falster Det går også galt i at kunder der bor i Vestjylland vil have dag / dag levering og så bliver omkostningerne for store Hvis man kunne overbevise dem om 2 ugentlige leveringer så kan der evt blive økonomi i forretningen men der er generel for dårlig støtte for et sådant projekt fra de virksomheder som har pakker nok for det har ikke kun noget med en billig pris fra PostDanmark men også idelogien BYD ind på hvor man kan søge støtte og hvem der er parat til at ofre millioner kampen om en ny distributør
Ja del endelig DK op i A og B Danmark... Det vil folk nemlig se som service!
Og hvis man ik engang magter at tage hånd om små kunder, hvordan kan man så forvente at store kunder, er med på ideen? Efter de mange fejl historier, som der har været alene her på Amino, så ville vi aldrig skifte over til en mindre og ustabil aktør. Så hellere en stor, stabil, sikker, leveringsdygtig og god aktør, og det er nærmest uanset pris og firma!
Det har ikke noget med lønninger at gøre - det har noget at gøre med hvordan man gør et dustributionsfirma lønsomt - det er ikke noget problem at gøre de firmaer der levere i storbyerne til lønsomme forretninger - men det er dem skal køre 500 km om dagen og levere 50 pakker hvor chaufførens løn alene udgør hele indtægten - derfor kan man kun lave en forretning hvor man har et veletableret netværk
Fashionseller venligst uddyb: Og hvis man ik engang magter at tage hånd om små kunder, hvordan kan man så forvente at store kunder, er med på ideen?
Du klager over, at de store webshops mm ik støtter de små fragtfirmaer... Men når de små fragtfirmaer ik magter, at håndtere pakkerne for små kunder, hvordan skulle de så kunne klare de store? Man må ligesom bevise, at man er værd at satse på! Og det går pt ik særlig godt for nogen af de nye...
Jeg har snakket med BilligPakkepost og der var beskeden at de ikke lukker! Sidste melding jeg har fået er at de er ved at stable et nyt distributør netværk på benene og starter op igen d. 3/1-2011 efter en meget turbulent december måned.
Lønnedgang - en Dhl chauffør i tyskland får ca ml 12000-15000 brutto om måneden i forhold til det dobbelte iDanmark
Lad nu vær med, at give chaufførene skylden... Når alt koster det dobbelte i DK, så er de os nødtil at tjene det dobbelte...
Det er DK som land, som er ved at fejle big time... Prisniveauerne og lønningerne er løbet lømsk, men ingen har nosser til, at ændre på det!
Man kan ikke benægte kendsgerninger, at en chauffør koster over 30.000 kr her i Danmark og med samtlige tillæg og arbejdsgiveromkostninger der løber på..
Hvorfor mon mange store vognmænd har mange udenlandske chauffører i folden?