Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms registreres samt CVR?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa her i moms tråden ;)

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber at der er en venlig sjæl der vil svare på.

Hvornår skal man moms registreres? Jeg mener hvor meget kan man sælge uden at være moms registreret?

Har CVR nummer samt moms egentlig noget med hinnanden at gøre?? Kan man have det ene uden det andet?

Der er vel ingen grund til at få et CVR nummer samt at moms registrere sig hvis man "bare" skal prøve sin iværksætter ide af???

Mvh

Michael

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:57

Hvornår skal man moms registreres? Jeg mener hvor meget kan man sælge uden at være moms registreret? Op til 50.000 kr. i omsætning årligt.

Har CVR nummer samt moms egentlig noget med hinnanden at gøre?? Kan man have det ene uden det andet? Ja men CVR-nr. bruges også i forhold til lønangivelse og indeholdelse af skat, lønsumsafgift m.v. Derfor kan man godt have et CVR.-nr uden at være momsregistreret.    

Der er vel ingen grund til at få et CVR nummer samt at moms registrere sig hvis man ''bare'' skal prøve sin iværksætter ide af???

Nej. Det har du helt ret i. Hvis dem du sælger til er momsregisterede er det dog en fordel da momsen for dem ikke er en udgift og det på din side er sjovere at få moms af varekøb tilbage end fradrag.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:58
Endnu en opfordring til alle "nye" om at søge i arkiverne først. Alle disse spørgsmål er nemlig blevet besvaret til hudløshed igen og igen og.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 4. Dec 06
Skrevet kl. 11:07
1000 tak for svaret det var lige det jeg skulle bruge ;)

IDEON: ja jeg ved det godt ;)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:16
Hvis du godt vidste at du kunne finde svarene i arkivet, hvorfor i alverden gjorde du det så ikke? Hav lidt respekt for andre menneskers tid.

Mit firmanavn er i øvrigt Idenion, ikke IDEON..

--

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:27
Tak for kaffe siger jeg bare. Sikken en velkomst at give en ny bruger. Et er at du hidser dig op over at manden ikke har brugt tid på at søge i et forum han måske ikke er helt fortrolig med endnu. Noget andet er at du "brokker" dig over noget så bagatelagtigt som et forkert stavet navn.  Jeg kunne forstå hvis der var tale om at folk - det kunne være mig selv - brokkede sig over at skulle svare på samme spørgsmål igen og igen, men at folk "udefra" gør det fatter jeg ganske enkelt ikke. Det er fint nok at du opfordrer manden til at søge på forum, men så stop den da der.  

Tilmeldt 4. Dec 06
Skrevet kl. 11:37
Har du fået det forkerte ben ud af sengen idag Idenion??

Synes det er ærgeligt at langt de fleste forums(brugere) er så lidt tolerente.

Men hvis du ikke ville bruge tid på at svare/læse dette indlæg hvorfor gjorde du det så??

Det er da ret tydeligt hvad det handler om i SUBJECT.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:40
Nu skal man passe på ikke at generalisere. Min fornemmelse er at langt de fleste brugere er meget tolerente og imødekommende.  

Tilmeldt 4. Dec 06
Skrevet kl. 11:43
Skat & råd: helt enig.

Men synes bare det er meget tit at der bliver mudder kastet i forums.

Der er også en hel del herinde.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:20
Jeg bryder mig ikke om at folk staver mit navn (SÅ meget) forkert, om det så er mit firmanavn eller personnavn. Det brokker jeg mig over, og det føler jeg sådan set jeg er i min fulde ret til. Jeg tror også at I ville påpege fejlen hvis jeg kaldte jer Bænd Simmårmand eller Mikal.

Dernæst synes jeg det er for latterligt at manden udmærket var klar over at svarene fandtes i arkivet, men alligevel vælger at lave et indlæg bare fordi han ikke gider bruge 5 minutter på at søge svaret selv. Det betegner jeg som mangel på respekt for andre folks tid, uanset om folk måtte brokke sig eller ej, for det mener JEG virkelig det er. Og så er den ikke længere :)

--

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)