Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterbofællesskab - hvor meget må firmaet betale?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Først en kort intoduktion til vores idé:

Vi er en række iværksættere der er ved at starte et iværksætterbofællesskab - ikke et kontorfællesskab, men et sted vi kan bo. Ideen er at lave et fællesskab hvor vi - i afslappede omgivelser, væk fra kontoret - kan spare med hinanden, udvikle nye projekter, evt. starte fælles firmaer m.m. Vi vil ligeledes afholde sociale arrangementer som middage for andre iværksættere, investorer m.m.

Alt dette koster selvfølgelig penge. Vores idé er at lave et ApS som står på lejekontrakten og som dækker alle de løbende omkostninger  (husleje, møbler, mad og drikke til arrangementer og meget andet).

For at dette kan løbe rundt skal der selvfølgelig også være en indtægt i selskabet. Ideen er derfor at vi alle udfører noget arbejde gennem dette fælles firma.

Spørgsmålet er nu om vi rent skattemæssigt må bo gratis i et sådan bofælleskab, mens vores fælles virksomhed betaler de faste udgifter?

Er der andre der har prøvet noget lignende og hvad skal man være opmærksom på?

/watson

Tilmeldt 9. Dec 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey :-)

Se, det lyder interessant! Jeg kan se, at dit indlæg er år gammelt, men jeg er nysgerrig på, om I nogensinde fik skabt et bofællesskab for iværksættere? I så fald hvor? Hvis det eksisterer kunne jeg være interesseret i at være en del af sådan et bofællesskab :-)

Mvh.
Lene
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ja gammel tråd men som trådstarter givet har sandet, må man ikke bo et sted ejet af ens ApS uden en meget høj og ubehagelig skat af fri bolig,, så glem ideen hvis gratis bolig skulle være del af den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er jo ude af brandbeskatningen af hovedaktionær mv og over i almindelige regler om beskatning svarende til en markedsleje.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Vi er jo ude af brandbeskatningen af hovedaktionær mv og over i almindelige regler om beskatning svarende til en markedsleje.

det har jeg ikke kunnet læse mig til - jeg tror du svarer for lejerne evt - jeg svarer trådstarter som så er år tilbage - men trådstarter vil, som jeg læser det , være hovedaktionær og selv bo der

CITAT Vores idé er at lave et ApS som står på lejekontrakten og som dækker alle de løbende omkostninger  (husleje, møbler, mad og drikke til arrangementer og meget andet).

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

wa7son:
Vi er en række iværksættere der er ved at starte et iværksætterbofællesskab - ikke et kontorfællesskab, men et sted vi kan bo. Ideen er at lave et fællesskab hvor vi

Med det er vi formentlig ude af hovedaktionærbegrebet, hvis udgangspunktet er en lige fordeling af ejerandele

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

wa7son:
Vi er en række iværksættere der er ved at starte et iværksætterbofællesskab - ikke et kontorfællesskab, men et sted vi kan bo. Ideen er at lave et fællesskab hvor vi

Med det er vi formentlig ude af hovedaktionærbegrebet, hvis udgangspunktet er en lige fordeling af ejerandele

ok-  jeg svarer ud fra jeg tror/forventer de der starter vil være hovedaktionærer en rum tid - vi ved det ikke, og kommer næppe til at vide det - men jeg tror nu det ville være sådan i en ganske lang periode

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)