Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

samarbejdspartner søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Inspireret af en god kollega i UK vil jeg gerne til at arbejde på et nyt koncept omkring virtuelle bypræsentationer. Ganske kort går det ud på at præsentere en by - Kbh, Århus, Tisvildeleje eller hvilkensomhelst anden by, virtuelt på en overbevisende visuel måde. Det skal selvfølgelig vise byen attraktioner frem, og de erhvervsdrivende som restauranter, hoteller, div turistmål som museer, forlystelser etc. vil også have mulighed for at komme med. Målgruppen vil i første omgang være landets turistbureauer.

Jeg vil ikke fortælle for meget om det af konkurrencemæssige hensyn, men da der er brug for ressourcer indenfor javascript, html layout og markedsføring så hører jeg gerne fra alle der har kompetencer indenfor dette område. Især markedsføring / turisme. Ved personlig henvendelse i en PM eller mail til info@wide-eyes.dk sender jeg gerne et mere uddybende oplæg samt reference.

Med venlig hilsen

Morten Andersen 

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 09:19
Hej Morten

Har sendt dig en email..

/Charly
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:02
Hej Morten

Hvis du vil arbejde med turistinformationerne, skal du være opmærksom på, at de er foreningsorganiserede og derfor har lang beslutnignstid og dårlig økonomi. Det skal du selvfølgelig ikke lade dig bremse af, men måske kunne du få mere ud af selv at organisere og skaffe finansiering til præsentationen af en by og efterfølgende søge samarbejde med turistinformationen, som derefter vil kunne overtage driften og måske høste lidt af overskuddet.

Du skal dog være opmærksom på, at du ligger i konkurrence med turistinformationerne om turistaktørernes annoncebudget, så mange vil argumentere mod din løsning med at den slider på grundlaget for finansiering af kerneydelserne - der som oftest er en trykt guide.

God arbejdslyst

mvh Hans

(der i parrentes bemærket har fungeret som ansvarlig for turistområdet i en meget lille kommune, og som derfra har kendskab til branchen).

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 14:24
Måske handelstandsforeningerne kunne være et alternativ til turistforeningerne? Det er selvfølgelig stadig en forening, men det kunne være en anden indgangsvinkel til præsentation tl byen. Her bestemmes budgettet vist mest af hvor mange penge de enkelte butikker betaler i kontingent og hvad der eller kommer af indtægter fra tilskud osv.

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:15
Hej Hans

Tak for dit svar.

Ja jeg kan meget let forestille mig at turistorganisationer er tunge at danse med. Har i 2 år arbejdet på at komme ind hos Roskilde Kommune og først for nyligt er det lykkedes med en enkelt lille opgave. Og til den skulle der da også først søges om finansiering.

Men håbet er der fordi jeg er sikker på at der vil være et kæmpe potentiale, og en stor markedsføringsværdi for byen. Ideen er at turistorganisationen / byen kun delvist skal finansiere projektet. Erhvervslivet skal også lokkes med ved at få tilbudet om at blive præsenteret virtuelt på bykortet. Mest oplagt er selvfølgeligt restauranter, hoteller museer etc.

Jeg har overvejet selv at starte det op og så "leje" servicen ud til kommuner etc., men det vil kræve utroligt meget indledningsvist, så det skal helst være i samarbejde enten med det lokale byråd eller tursitorganisationen da de allerede har netværket til at få promoveret rundturen.

Hilsen Morten 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:13
Hej Morten

Jeg tror desværre ikke, at kommunerne er den rigtige indgang. De har - om nogen - rigeligt at bruge pengene til lige nu.

Som sagt, mener jeg at vejen frem vil være reklamefinansiering. Få projektet op at stå, bevis dets værd og aflever derefter driftsbesværet til nogen andre, mens du laver nye, spændende projekter.

Alternativt kan du forsøge at få dit demoprojekt finansieret af fonds- eller puljemidler. Hvis du kan overbevise en turistforening om, at der kan skaffes fondsmidler til en spændende præsentation, har du muligvis en indgang, der kan få deres øjne op.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hej Morten.

Hvad med en anden indgangsvinkel.

Kommunerne/Regioner kæmper i dag om, at erhverve større virksomheder til deres områder. Jeg ved, at virksomhederne bruger mange penge og resourcer på, at søge efter den rigtige lokation. De sender b.la. de fotografer ud og indhenter de forskellig blue-prints (kender ikke det danske navn) på byggeområder og bygninger, som skal bruges til præsentation i bestyrelsen.

Du har måske mulighed for at gøre brug af din niche her, ved bl.a. at samarbejde med de forskellig kommuner/Regioner om at lave en viruelle præsentation af de byggegrunde de har stående til rådighed samt præsentation over ledige bygninger, m.m....

Det var bare en tank.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:40
Hej Hans

Tak for dit indput. Jeg tror nu stadig på indfaldsvinklen med kommunerne / turistbureauer. Om end de ikke vil være med til at finansiere det, så har de et neværk både blandt erhvervet, og medierne der kan være med til at generere den nødvendige trafik. Så de vil være en effektiv samarbejdspartner. Det er også erfaringen fra en kollega i UK.

Jeg har store forbehold for at gøre det reklamefinansieret. Jeg ved der kan være et økonomisk incitament der taler for det, men jeg har simpelthen ikke kompetencerne, ressourcerne og erfaringerne til at drive et sådant site. Men er der nogen der melder sig på banen der har erfaringer i disse retninger så hører jeg meget gerne fra Jer.

Jeg overvejer også en anden prisstrategi hvor jeg laver en bypræsentation hvor sitet bliver lavet 100% færdigt og så leaser byen sig til brugen af det. Så holdes opstartsomkostningerne nede til at starte med.

@ Glenn.

Det er sjovt at du foreslår det, for jeg har netop været til et møde om præcis den indfaldsvinkel )

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)