Hejsa.
Hvis der skal trækkes moms fra, skal i ind og se på "brugtmoms" - det står helt sikkert på skats hjemmeside.
Var til møde hos skat for nogle uger siden hvor de netop snakkede om det, at købe brugte ting fra private.
Kan ikke huske hvordan det er med skat, men kan lige se om der står noget om det i den mappe jeg fik, når jeg kommer hjem i aften. Ellers kan i sikkert Google det :)
Du kan fint købe noget til firmaet af en privat, og så trække det fra i regnskabet. Men der er naturligvis ingen moms at trække fra. Da sælger antagelig er en privat person, så laver han en dags-dato-kvittering på kr. 7.000 for en PC HP Pavilion G52xxx (eller noget lignende). Burde være tilstrækkeligt.
Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk
tak for svar! men hvis jeg køber uden mons skal jeg vel heller ikke betale moms af den eller hvad ? og tænker på at det vel er smart at bruge nogle penge før nytår for ikke at skulle betale skat af de sidste penge ? er det ikke det de fleste gør ? mener hvis jeg har penge tilbage til nytår skal jeg vel betale skat af dem hvis jeg ikke bruger dem ??
tak for svar! men hvis jeg køber uden mons skal jeg vel heller ikke betale moms af den eller hvad ?
Privates salg er uden moms. Brutto-prisen er i den forbindelse også netto-prisen.
Er du momsregistreret og køber af en anden momsregistreret virksomhed, indgår købsmomsen i dit eget momsregnskab, og du vil på den måde kunne spare momsen, fordi du får momsen retur, næste gang du afregner moms til SKAT.
Er du ikke momsregistreret, er det i denne forbindelse ligegyldigt, om sælger er momsregistret eller ej.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
jo jeg er momsreg. så lige til sidst .. de penge jeg har tilbage inden nytår!
skal jeg købe så meget jeg kan til firmaet for at slippe for skat eller kan jeg bruge dem i det nye år ? går skatteregnskabet ikke fra nytår til nytår ? og tak for hjælpen ;)