Jeg har lavet noget legetøj til min datter - og det er selvfølgelig genialt
Jeg vil gerne kunne sælge idéen, men for at kunne gøre det skal jeg jo nok have det beskyttet/gjort mit.
Har snakket med en pige fra Patent og varemærkestyrelsen, og fået lidt hjælp. Jeg skal både søge brugsmodel og designbeskyttelse. Det vil ca. koste mig 8500 for det jeg skal have lavet, ifølge deres hjemmeside priser.
Jeg er bare ikke særlig god til at sælge og formulere mig rigtigt, så hvis der er nogle der har erfaring med at søge patente, og få dem godkendt/skrive korte præcise salgstekster, eller andet der kan hjælpe mig, vil det være dejligt.
Har haft kontakt til firma i Århus der hjælper med den slags, men de tager henholdsvis 31.000 d.kr for design ansøgning og 25.000 d.kr. for brugsmodel ansøgning, godt nok for EU, men excl. moms. Det er ikke fordi jeg ikke vil betale for hjælpen, men synes det er lige i overkanten.
Skriv endelig med gode forslag og erfaringer, eller tilbud.
du må gerne sende en mail til mig, jeg er ikke ekspert, men jeg har da lavet en patent ansøgning der er godkendt og et par varemærker, så jeg vil nok kunne hjælpe med lidt hjælp til selv hjælp.
Hilsen
IDzone ApS - Improve RFID
Rita Westergaard
www.rfid-idzone.dk
Det med rådgivningen på DDC, lyder som en super ting. Nogen der ved om der er noget lignende i Århus? Ellers må jeg vel flytte min (til tider) sløve røv til Kbh
Og tak Rita, skriver nok en af dagene....
Hvis der er flere der har erfaringer, eller kender nogle der hjælper med brugsmodel- eller designbeskyttellse, så sig endelig til.