Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan indsættes pdf annoncer i tryksag?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at sætte en brochure op og har fået solgt lidt annonceplads. Nu har jeg så fået leveret anoncerne i pdf format. Jeg har nogle helsider og nogle 1/4 sider. Min brochure er sat op i InDesign CS2. Indsætter jeg så bare annoncerne med "Placer" funktionen?

Nogle af 1/4 siderne er i øvrigt leveret med skæremærker og farvekoder. Skærer man bare disse til med crop finktionen, så man ikke kan se streger osv - eller er der en anden måde man "normalt gør det"?

På forhånd tak.

Camilla

Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:59
Jeps! Du bruger bare Place - det er iøvrigt s***e-irriterende når folk leverer annoncer med skæremærker (med mindre de skal gå til kant), men det nemmeste er næppe at bruge Crop-funktionen i Acrobat - du kan ligeså godt bare redigere billedfeltets ramme i InDesign
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Super - 1000 tak!!!

Hilsen

Camilla

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:12
... og så bør du sikre dig, at dine annoncører har leveret pdf''er med alle tekster outlined, så du ikke får sjove overraskelser, hvis trykkeriet mangler en font.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hvor ser man det?
Tilmeldt 25. Jan 07
Skrevet kl. 17:10
Hvis du har en Pro udgave af Acrobat vil det sikreste i virkeligheden nok være at lave preflight på hver enkel annonce
Tilmeldt 26. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:15

Måske du tænke dig at lave livekataloger, kan maile dig et link. God fornøjelse

3495,- ekskl. moms

LivePaper er en erstatning for den traditionelle måde at publisere kataloger og brochurer på internettet.

Med LivePaper skal dine kunder ikke længere downloade en PDF, men kan i stedet bladre i kataloget direkte på internettet. Og fordi det hele foregår digitalt, kan du følge med i omfattende læserstatistik, så du ved præcis hvilke produkter dine kunder er mest interesserede i.

Vi tilbyder LivePaper både som enkeltudgivelser hvor vi håndterer opsætning og som licens, hvor din marketingafdeling nemt og hurtigt selv kan producere LivePapers.

LivePaper er det førende katalog på markedet:
- Bladre i siderne ved at trække med musen
- Bladre i siderne ved at klikke på ikoner
- Zoomnavigation
- Arkiv med øvrige publikationer
- Indholdsfortegnelse
- Links på siderne
- Hjælpefunktion
- Hent PDF
- Udskriv siden
- Dansk/svensk/norsk/tysk/engelsk menu
- Komplet statistik over trafik
- Kundespecifik layout og grafik
- Integration af lyd og video
- Kontakt-/bestillingsformularer …og meget mere!

Få dine egne kataloger og brochurer på hjemmesiden
allerede nu – kontakt vores salgsafdeling
    36 77 02 12
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:39
Der kan desværre godt opstå problemer med at sætte PDFer ind i InDesign, hvis du derefter eksporterer en PDF til tryk. Så har du pludselig en PDF inde i en PDF...

Du kan løse problemet ved at åbne kundens PDF i Photoshop og lave en bitmapfil i 600 eller 1200 ppi. Den er du sikker på er magen til orginalen, og du kan sætte den ind som billede uden problemer  i InDesign...

Skæremærker er intet  problem, men det har du jo fået svar på :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57
Hvis jeg nu har brug for at rette en tekst i en af pdf''erne, skal jeg så også åbne den i Photoshop?

Tilmeldt 25. Jan 07
Skrevet kl. 09:07
av! den var værre. PDF er jo egentlig tænkt som et slut-format hvor du ikke længere skal kunne rette i det - men jo, du kan sagtens åbne det i Photoshop og hvis du er heldig tilmed slippe af sted med at gemme det igen. Du kan bare være helt sikker på at det ikke kommer til at ligne det du regnede med ...

Det bedste er at få kunden til at lave rettelserne selv. Alternativt kan man af og til lave rettelser selv vha. det der hedder Enfocus Pitstop som er en slags plugin til Acrobat. Sidste løsning skulle være at lave rettelserne i InDesign - altså fuske rundt med nogle tekstbokse henover den eksisterende annonce ...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)