Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner med eller uden "-"

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens! Jeg går for tiden og undrer mig over, om der er nogen fordele/ulemper ved, at have et domæne som indeholder bindestreg "-". Lad os sige, jeg fx. ville registrere domænet www.kanonsejebiler.dk men i henhold til SEO osv, ville det så være smartere at registrere det som www.kanon-seje-biler.dk?

På forhånd tak flinke Amino'er

 

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hey

jeg har oplevet at det er svært for en person at huske bindestreger når vi snakker domænet, og samtidig er det også besværligt når man skal sige det til folk. derfor vil min anbefaling være, køb det både med og uden bindestreger, og drug det med bindestreger, da det vil være bedst hvad angår SEO. ikke at det har den helt store værdi mere, men lidt er jo også noget :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med KTJ

Men -registrer altid både med og uden - hvis du køber et med...

Og hvis du får succes kan du altid købe det med senere.

Med mindre der er en udviklet side på det da, så kan ejeren tillade sig at kræve ind for det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen!

Jeg er ikke super skarp i hvad angår domæner. Er det muligt at købe et domæne+webhotel hos fx One.com og så yderligere et domæne, som sender en videre til ens "oprindelige" domæne?

 

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hey, aner det ikke, det er lang tid siden jeg har haft med one.com at gøre. Det er heller ikke noget jeg lige hurtigt kan finde information om på deres hjemmeside. så jeg tvivler lidt på at det kan lade sig gøre, så skal du have to webhoteller.

Men aner det ikke rigtig :) har selv en dedikeret server som jeg kan have alle de domæner på som jeg vil have og meget andet. Men som ny er det helt sikkert en alt for stor løsning til dig.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Baeps,

Jeg stod for nyligt og skulle købe et domæne med "-", og jeg valgte at gøre det.

Jeg læste flere steder fordele og ulemper, og fandt nogle spændende artikler.

Jeg læste bl.a. at hvis du får 85% eller over af dine besøgende fra søgemaskinerne, så betyder det ikke meget. (Kan dog ikke huske kilde)

Mvh Søren

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennemført in interessant live test

jeg lancerede 5 sider på samme tid, 4 uden bindestreg som denne her www.medulinkroatien.de og 1 med bindestreg www.porec-kroatien.de

siderne er opbygget paralelt og har ca. samme mængde indhold, som er blevet publicere i den samme tidsramme, derudover fik siderne i de første 6-8 måneder links fra de samme steder.

Det tog mig 4-6 måneder at få de fire sider uden bindestreg op på side et i google på mine hoved keywords, siden med bindestreg skulle bruge 11 måneder.

Selvfølgelig kan konkurrence have haft en indvirkning, men min konklusion er helt klar at jeg køber domæner uden bindestreg.

Mvh

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en interessant test, som for mig egentlig ikke viser så meget og som egentlig heller ikke kan bruges til noget, sorry :) Yderligere har domænet så lidt indflydelse, at det i hvert fald ikke er det som har gjort at der er så stor forskel på hvor hurtigt de kom op på side 1.

Der er så meget som spiller en rolle for lige den del, fx konkurrencen på ordet/ sammensætningen af ord, som du også selv er lidt inde på. Yderligere spiller indholdet og måden den er skrevet på også en rolle, og der tvivler jeg lidt på at optimeringen er eksakt den samme. og samtidig bare med sådan en ting som linkbulding skal linkene have samme vilkår hvilket jeg heller ikke tror de har fået :)

Ja som du nok kan se tvivler jeg lidt på dit resultat af testen, da det kræver en del mere end bare lige at opsætte nogle domæner, lave nogle links, oprette noget indhold osv. yderligere skal det helst være med samme keyword, og selv der vil man ikke kunne indhente et ordentligt resultat af testen, da alt skal gøres ens. hvilket er stort set umuligt. :)

Men godt du kommer med din erfaring ;)

MVH Kim

 

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Ja som du nok kan se tvivler jeg lidt på dit resultat af testen, da det kræver en del mere end bare lige at opsætte nogle domæner, lave nogle links, oprette noget indhold osv. yderligere skal det helst være med samme keyword, og selv der vil man ikke kunne indhente et ordentligt resultat af testen, da alt skal gøres ens. hvilket er stort set umuligt. :)

MVH Kim

Hvordan vil du ellers test?

Min sider er så tæt at være ens som over hoved muligt, det drejer som om 5 by sider, det eneste der har været forskellig i den grundlæggende optimering har været bynavnet.  Indholdmæssigt har sider også det samme, seværdigerheder, historie, beskrivelse at hoteller og camping pladser

Links er sat fra sider som jeg ALLE selv kontroller og jeg kan derfor 100% sikkert sige at der er blevet tildelt den samme link power til alle siderne.

At konkorrence har spillet ind er jeg ikke i tvivl om, men i 2 af de byer som nåede første side inden for 4-6 måneder er konkurrece mindste lige så stor som der hvor det tog 11 måneder, så udfra det kan jeg kun konkludere at uden bindestreg er bedre en med bindestreg.

Hvis du har en anden måde at test på, kun jeg da godt tænke mig at høre hvordan?

Mvh

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror som udgangspunkt alle domæner kan ranke, men at visse domæner kan miste diverse domæne bonuser fx. søgeord i url osv.

Fx, så er domæner af formen www.make-money-online.info sjældent fremragende.

Jeg holder mig i hvert fald fra '-' af flere grunde.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)