Hvordan opstod Peter Pedal og hvor gamle er Mumitroldene? Jeg er helt vild med baggrundshistorier og overvejer om jeg skal lave en side om de mest kendte og elskede børnebogsskikkelser. Jeg gider dog ikke, hvis der ikke er penge i det, så hvad tror I? Er det interessant og hvor meget reklame og Adsense kan man proppe på sådan en side?
Tak for svaret. Jeg har ledt på wiki, og der er det begrænset, hvad der står.
Historien bag Peter Pedal fandt jeg på en hjemmeside med jødisk indhold, da forfatteren og tegneren blev forfulgt tilbage i 2. verdenskrig og Peter Pedals ageren er inspireret af den lidt kluntede kvinde, som er en del af makkerskabet bag bøgerne. At han ingen hale har, stammer fra en anden bog om 9 aber, hvor halerne blev udeladt, da det forstyrrede læsningen!
Det er da sjov baggrundsviden, som kunne være morsomt at dele med andre - men måske kun fordi jeg har små børn?
Jeg må indrømme, at det er utrolig spændende at læse om. Synes også det er sjovt at læse om film og baggrunden bag. Det er min personlige mening..
Efter jeg lige har fået en lille smagsprøve, må jeg sige at idéen godt kunne holde - dog ikke en den store guldgruppe. Spørgsmålet er bare, hvem målgruppen er - børn, unge, voksne, gamle? Og hvordan skal det "sælges" - internet, bog, blad osv..?
Målgruppen, tja! Jeg skulle om på side 5 på Google for at finde artiklen om Peter Pedal og side 1-4 var fyldt med klik for salg af bøger. Hvis jeg kunne ligge side 1 eller 2 på et søgeord som Peter Pedal og med en interessant title er målgruppen alle dem, som vil købe Peter Pedal på nettet og kunne gøres nysgerrig for at kende baggrundshistorien.
Inde på siden kunne jeg være heldig at have nogle affiliate-aftaler med forlagenes webshops samt Adsense.
Ok, så det er en hjemmeside det skal "sælges" igennem :)
Spørgsmålet er stadig hvem målgruppen er.. Kunne du ikke lave et spørgeskema, og så få det delt ud alle de steder hvor børnebøger er.? Måske butikker, biblioteker osv... Den vej igennem kan du få et bedre billed af hvem din mulige målgruppe er.
Jo, målgruppen skal selvfølgelig defineres. Jeg overvejer om deltagelse i div. debatfora for gravide (min-mave og netdoktor) kunne være et sted at lave en forespørgsel.
I første omgang kræver nogle artikler og et Wordpress-domæne ikke det helt store, så jeg må lige i tænkeboks.
Jo, målgruppen skal selvfølgelig defineres. Jeg overvejer om deltagelse i div. debatfora for gravide (min-mave og netdoktor) kunne være et sted at lave en forespørgsel.
I første omgang kræver nogle artikler og et Wordpress-domæne ikke det helt store, så jeg må lige i tænkeboks.