Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsarbejde fra udlandet

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Tsada
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger input og nye vinkler på en ide der går som følger.

Jeg bor i det daglige i Cypern, hvor arbejdskraften er billigere som en følge af leveforhold og skatteforhold. Der findes en god mængde veluddannet arbejdskraft, især indenfor økonomi og administration (8 % hernede er englændere, men der er også veluddannede dansk-talende).

Da Cypern er indenfor EU, er arbejskraften naturligvis "direkte flytbar". Med de mange muligheder indenfor online regnskabssystemer (C5 online, E-conomics og lignende), kan vi aftage den "almene" bogføring fra mindre selskaber og iværksættere. Ligeledes kan opgaver så som Excel-opsætning, rapportering og almen administration lægges ud så længe det er digitalt.

Prismæssigt ligger disse ydelser fra danske selskaber på mellem 300 og 400 kroner (på freelance arbejdskraft), hvor vi kan sælge dem mellem 100 og 175 kroner afhængig af opgavetypen. Der er altså en direkte målbar gevinst, ved at lægge det i Cypern istedet for Danmark, og som sagt er uddannelsesniveauet/kvaliteten af arbejdskraften ens (Danskere  eller evt. englændere hvor dette er muligt).

Jeg er som sagt interesseret i input så som:

* Hvilke barrierer ser I i jeres egen virksomhed for at gøre dette

* Er vi fortsat for tidligt i den digitale udvikling (bilagsindscanning og lignende skal kunne gøres enkelt med danske medarbejdere)

* Hvilken opsætning (eksempelvis subleverandør til danske regnskabs-administrationsselskaber) ser I som optimal

* Hvilke tanker gør I jer generelt omkring det at lægge arbejde udenfor landets grænser

 

Venlig hilsen

 

Jacob

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)