Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af ejer lejlighed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal leje min ejer lejlighed ud.

I den sammenhæng har jeg snakket med skat som siger jeg skal betale skat af de penge jeg tager for det, selvom jeg ikke tjener noget på det.. Det vil sige at jeg har samme udgifiter i renter/lån som jeg tager ud at udleje den..

Kan det så virkelig passe jeg skal betale skat af noget som jeg faktisk ikke tjener?

Håber i kan hjælpe mig.. På forhånd tak

Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:21
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 14:25

Husk på, at du jo også har fradrag for renteudgifterne.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 14:35

Ja, du bliver beskattet af lejen, jf. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789597&vId=0 med fradrag for visse poster. 

Hvor meget har du sat huslejen til?

Man kan udleje en del af lejligheden til en husleje på maksimalt 2000 kr. om måneden, som du ikke skal betale skat af. Så må du selv tænke dig til resten, samt finde lommeregneren frem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55

Hmmm...de 2 tkr. pr. måned gælder kun ved udleje af værelser/sommerhuse.

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Skrevet kl. 18:27

Jeg er klar over at det kun gælder udlejning af et værelse/sommerhus. Grunden til at jeg skrev, at han selv kunne tænke sig til resten er, at mit setup er spekulation i skattebesparelse uden realitet hvor setuppet er rent proforma.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43

Det må jeg afgjort på det kraftigste fraråde...idet du faktisk opfordrer til skattesnyd.

Kan du og dit firma etisk forsvare dette?

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Skrevet kl. 18:50

Jeg opfordrer ikke, og fraråder det samtidigt på det kraftigste. Tror at min besked er blevet misforstået. 

Kan egentlig godt se, at jeg indirekte opfordrer til det i min første besked - det har ikke været hensigten, og beklager. 

I stedet vil jeg opfordre til at læse materialet, som jeg har henvist til. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:38

Og husk så også lige at hvis det er en "ældre" lejlighed (fra før 1991 så vidt jeg husker) kan din lejer trække dig i huslejenævnet så let som ingenting og sandsynligvis få sat huslejen ned til et urealistisk lavt niveau.. Naturligvis med tilbagevirkende kraft til indflytningstidspunktet.

Der er flere eksempler på at en husleje der ellers virkede rimelig, blev halveret..

Hænger dit budget så stadigvæk sammen?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)