Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

under 18 og aktier?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

heeej amino:)

- Jeg har længe tænkt på at købe aktier.
men jeg er under 18? jeg er 16 år gammel. og min mor skal ikke indbaldes i det. da det bare er min egen løn jeg satser. dog ved hun det godt.

har tænkt mig at købe og sælge samme dag hvis aktien stiger ellers bare vente nogle dage eller uger, måske månned. det hele skal ske på nettet, online. hvilke steder er bedst at købe aktier for 1000 kr af gangen? altså forskelige aktier. det skal være high risk aktier. :)

og ved ikek rigtigt hvad det hedder. men det skal være et sted hvor udgifterne er meget lave. for ellers bliver fortjensten ikke høj:)

og jeg ved godt at det ikke er alle aktier som er gode. men skal nokl læse mig frem til det.:)


kort sagt. hvor kan jeg finde mere info om alder ang. aktier og bedste online aktie sted?:)

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv villet handle med aktier, men det virkede simpelthen for bøvlet, så jeg venter til de 18 år :-0

Men jeg vil da lige følge spændt med og høre hvad andre siger til det.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eli,

Der er ikke noget til hinder for, at man som 16 årig køber og sælger aktier for midler, som man selv har sparet op. For mange er "day-trading" en sport, og nogen kan rent faktisk tjene lidt penge på det i en periode. Over langt sigt taler sandsynligheden for, at du taber penge.

Der findes finansieringsinstitutter, som tilbyder en ganske lav kurtage (omkostningerne ved at handle aktier), men i forhold til investeringer på 1.000, skal du godt nok være skarp, hvis du skal tjene på det.

Det bedste du kan gøre er at spare pengene op, og når du har sparet f.eks. 5.000 kr. op, kan du købe en solid aktie med en god historik, og så hold den i 3-4 år. Når du har sparet 50.000 op, kan du begynde at "lege" med noget af det, men indtil da bør du nok holde dig til det sikre.

Jens Baagøe Thomsen, advokat (L).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig med JensYes

 

Minium kurtagen bliver for høj, hvis du kun køber for 1000 kroner pr. aktie.

Jeg mener at miniums kurtagen ligger omkring 30 kroner, og det er både når du sælger og køber.

Altså 60 kroner ud 1.000 er allerede 6 %, som din aktie skal stige, før at du ikke skal miste penge!

Jeg kan anbefale Nordnet, ellers tal med din egen bank. De kan nemt lave et aktiedepot til dig, som du kan købe og sælge til via netbank.

Held og lykke

Mvh

Mark

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt - Det er ingen hindring at handle aktier når man er mindreårig. Jeg startede selv som 13.

Dog som de andre også har sagt - så synes jeg du min. skal have 10 k at rulle med.

Dernæst vil jeg så sige at for at du kan få noget hjem på den lille kapital, så skal du ud og investere i høj risiko - men den risiko kan begrænses ved at læse en masse bøger og investering etc.

Det skal nok gå - lige meget hvad, vil det være gode lærepenge

Tilmeldt 24. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens jeg vil gerne vide om det er Ok at købe aktier som 14 årig da jeg tænkte meget over det og har en far og onkel der er rigtig stærke og har meget Erfaring på det punkt :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcus werning:
Hej Jens jeg vil gerne vide om det er Ok at købe aktier som 14 årig da jeg tænkte meget over det og har en far og onkel der er rigtig stærke og har meget Erfaring på det punkt :)

Dine forældre/værger over 18 skal ind over - du må ikke handle selvstændigt før du er 18 - men så må du godt eje aktier

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)