Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af ny mobil/smartphone - optimal antenne

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står for at skulle anskaffe 2 nye mobiltelefoner/smartphones, da det viser sig at antennerne på iPhone 3G og 3GS simpelthen ikke er gode nok til at modtage (for lavt signal/for støjfølsomme?) - deværre...

Jeg har tidligere haft Sony Ericsson, og har også prøvet Nokia samt Samsung, med deres proprietære styresystemer - men i dag er det meste heldigvis (fra mit synspunkt) Android - så om det er den ene eller anden producent (Apple er ikke en mulighed) har ikke den store betydning.

Væsentlige faktorer i mit valg er derfor - i vægtet rækkefølge:

1. Antennens kvalitet/egenskaber.
  2. Fysisk størrelse på enhed.
  3. Skærm kvalitet/egenskaber.
  4. Enhedens design.

Kan I anbefale nogle enheder? Har I kendskab til tekniske websites, hvor modtage evner bliver testet, ligesom kvalitet osv?

Som I kan se, er det ikke prisen, eller abonnementet, der er den afgørende faktor her - men telefonens og antennens kvalitet.

Hav en god søndag!

Mvh.

René

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:11

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Nicolaj Thomasen:

Alt andet end Apple ifølge den danske professor Gert Frølund Pedersen.

Med HTC Desire HD får du en fremragende skærm på 4,3" og lækkert design.

Takker - har du noget teknisk info på/oplevelser omkring antenne egenskaber? Hvordan er HTC Desire ift. gængse SE og Nokia enheder?

Mvh.

René

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 16:21

Hej Rene, 

Jeg har en Desire HD og har en enkelt gang oplevet problemer med antenen, det var igår mens jeg var i en bakkedal med massivt snevejr. Ellers så har jeg ikke oplevet intet signal at have på den. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 08:17

René Højgaard Frederiksen:

Nicolaj Thomasen:

Alt andet end Apple ifølge den danske professor Gert Frølund Pedersen.

Med HTC Desire HD får du en fremragende skærm på 4,3" og lækkert design.

Takker - har du noget teknisk info på/oplevelser omkring antenne egenskaber? Hvordan er HTC Desire ift. gængse SE og Nokia enheder?

Mvh.

René

Der er ikke de store forskelle, ang. antenne egenskaber. iPhone 4 har ikke de store problemer i DK, i USA er der jo ekstra langt imellem antennerne og derfor har der været store problemer der.

Men man kan være på den sikre side med et cover. Derudover er der slet ikke de store forskellige på de forskellige mobiltelefoner.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15

Der er ikke de store forskelle, ang. antenne egenskaber. iPhone 4 har ikke de store problemer i DK, i USA er der jo ekstra langt imellem antennerne og derfor har der været store problemer der.

Men man kan være på den sikre side med et cover. Derudover er der slet ikke de store forskellige på de forskellige mobiltelefoner.

Det er netop antenne egenskaberne, som der er problemet. Derfor er forskellene af meget væsentlig betydning.

Mht. iPhone 4, så har personligt jeg ikke tiltro til at et cover løser et generelt fejldesign, som er skyld i dårligere antenne funktionalitet. Er der nogen tekniske websites/artikler, hvor det påvises at 4'erens antenne er bedre end 3'ernes?

Fra Høng
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:15

Hej Rene,

Udfra hvad jeg har erfaret med HTC (Wildfire) - så har de en bedre antenne end mange andre. Vi bor i en lille landsby - hvor vores Nokia og Sony Ericsson ikke har meget antenne signal. Men de 2 stk. HTC vi har i huset - har langt bedre antenne kvalitet end de andre.

Desuden har jeg også hørt andre som roser signalkvaliteten i HTC.

Dette er blot en erfaring fra det virkelige liv. Ofte er det som producenterne opgiver ikke helt grundlag nok at beslutte sig på - synes jeg.

MVH Thomas Madsen

Leder du efter et online-gavekort? så finder du det helt sikkert på - www.netgavekort.dk

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 10:26

René Højgaard Frederiksen:

Det er netop antenne egenskaberne, som der er problemet. Derfor er forskellene af meget væsentlig betydning.

Mht. iPhone 4, så har personligt jeg ikke tiltro til at et cover løser et generelt fejldesign, som er skyld i dårligere antenne funktionalitet. Er der nogen tekniske websites/artikler, hvor det påvises at 4'erens antenne er bedre end 3'ernes?

Ikke hvad jeg ved af. Jeg vill købe en Samsung Galaxy S, der er ingen antenneproblemer plus den er

på højde med iPhone 4, hvad angår skærm mv.. HTC mobiltelefoner er også en god mulighed. Udover iPhone 4 er der altså ikke de store forskelle, hvad angår antenner.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:49

Googles nye telefon Nexus S kommer til England fra den 20 December og Danmark til foråret og som den første køre Android 2.3 Gingerbread, det kan du se lidt om her . 

Et review her

Og meget mere om her

Synes den ligner et godt bud på en god og fornuftig smartphone.

God weekend

Daniel

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 00:06

Jeg har ikke noget affiliate website jeg kan linke til (hæ hæ), men jeg kan fortælle, at jeg har en HTC Legend. Den har jeg haft i snart et halvt år og jeg har aldrig oplevet problemer med signalet. Jeg bor i en kælder, hvor signalet sædvanligvis er crap, men med min HTC Legend har der ikke været nogen problemer overhovedet.

Jeg har desværre ingen tekniske specifikationer vedr. antennen, men tommelfinger op til HTC herfra.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)